Hade inte min nya dator vägrat min telefon hade jag lagt ut lite bilder på dagens ryck.
Motor ur
Topp av
Kolvar o stakar ur
Kolvarna såg hela ut...dock var det repigt i cylinderloppen, antagligen har turbon kastat runt spån efter turbinbladen o tyckt att dom ska hamna i mina cylinderlopp...dock inget grovt...ska mäta upp och se om det går använda blocket ihop med kolvarna igen..
Insugsventilerna har stämplat lite i kolvtaken men...minimalt!
Turbon hade fått olja..d var då fortf en massa olja i den och det var fuktigt i returen etc...turbinbladen var slitna och krokiga.
Frustrationen är mkt hög iom att jag inte hittar ngn "orginal" kolv av märket "Kolbenschmidt"...så vi får se om ja beställer customkolvar ist..verkar inte bättre...meeera utgifter, men vad gör d..kommer väll nya pengar?
Nya toppen och blocket skickas imorgon Tisdag från Vänersborg om inget olyckligt inträffar...ska bli intressant o se på
Ska lämna blocket,ventilkåpan,tråget,insuget till topcoat i sundsvall för lite schysst industrilack av stöddigare karaktär ...blir ngn anthrazit grå på ventilkåpa,blocket...och tråget och insuget blir ngn silvergrå historia , får la se hur d blir
Pistons rings 92mm
Complete engine rebuild kit
Cylinder Headgasket Set
Crankcase Gasket Set
Mainbearings uncoated
Rodbearings coated
Även hittat 2st kolvar....tnx Pitbull!
Kvar att köpa är:
Ny turbo BW S47x (1000hk) eller GT4088 (7-800hk)
Synapse Synchronic 50mm Wastegate eller Tial 44mm
Tial dump eller Synapse dump
BTR + Stålomspunnen slang t/r fuelcell