robbz wrote:hmr..skulle inte tro att det beror på grenröret.... mätte ni avgasmottryck?
man börjar ana ugglor när du säger att du får ut mer hp än trq, och ganska "väldigt" stor skillnad om jag fattat det rätt. det bör vara tvärtom, så nåt är nog fel, tyvärr..
-än en gång vad fick du för trq?
/mvh
du jag har det ej på papret som jag printade ut men kan kolla då jag är där nästa gång...ska dit ikväll å laga datorn hans så då kan ja kolla det också så säger jag
Bäckis wrote:Och får man 350hk@0,5 bar har man krossat alla fysiska lagar. Motorn är ju standard med bara lägre komp, sorry, men jag köper det inte.
nej du behöver inte köpa det men du borde vara med själv så skulle du se och som ärtan sa så slirar turbinen väl också så det blir minre nm för vi jämförde med mats bmw som har någolunda samma specs som mig så han hade ca 70 nm mera än mig men han kör ju manuell låda också...så det är inte alls omöjligt det som ärtan säger
En motor ger ytterst sällan mer än 50% effektökning vid 0,5 bar. Normalt på en BMW motor är ca 50-60%. Din motor är inte trimmad, alltså har du inte 350hk@0,5 bar. Punkt slut.
En motor ger ytterst sällan mer än 50% effektökning vid 0,5 bar. Normalt på en BMW motor är ca 50-60%. Din motor är inte trimmad, alltså har du inte 350hk@0,5 bar. Punkt slut.
vi kan slå vad den gav 265 hk vid 0,25 bars laddtryck så jag kan lägga min morsa fast i pant på det
En motor ger ytterst sällan mer än 50% effektökning vid 0,5 bar. Normalt på en BMW motor är ca 50-60%. Din motor är inte trimmad, alltså har du inte 350hk@0,5 bar. Punkt slut.
vi kan slå vad den gav 265 hk vid 0,25 bars laddtryck så jag kan lägga min morsa fast i pant på det
Hmm förstår du inte vad jag säger?
Man kan inte mäta motoreffekt med en automatlåda,när bänken ska räkna ut hur mycket förlust det är i drivlinan så blir det helt fel med auto.
Drivhjulseffekt stämmer.
De att få drivhjulseffekt istället!
Men vridmomentet på hjulen kommer ändå blir fel pga turbinen.
Fido85 wrote: nej du behöver inte köpa det men du borde vara med själv så skulle du se och som ärtan sa så slirar turbinen väl också så det blir minre nm för vi jämförde med mats bmw som har någolunda samma specs som mig så han hade ca 70 nm mera än mig men han kör ju manuell låda också...så det är inte alls omöjligt det som ärtan säger
jag hade 335hp/0.8 bar.(samma bänk som fido) då var det justerat bara så att den inte gick magert. tändning var, och är bara ditåt.. körde med ca 1 bar, men den har inte blivit brommsad med det, uppskattar att det då är ~370hp.. nästa sommar skall det justeras på riktigt, får se då.. 400+ borde inte vara ngt problem
ps.
80 - 120 ~ 2,5 sek
100 - 200 ~ 8 sek
mvh mats..
Last edited by hoek on 24 Nov 2005, 23:45, edited 1 time in total.
Fido85 wrote: nej du behöver inte köpa det men du borde vara med själv så skulle du se och som ärtan sa så slirar turbinen väl också så det blir minre nm för vi jämförde med mats bmw som har någolunda samma specs som mig så han hade ca 70 nm mera än mig men han kör ju manuell låda också...så det är inte alls omöjligt det som ärtan säger
jag hade 335hp/0.8 bar.(samma bänk som fido) då var det justerat bara så att den inte gick magert. tändning var, och är bara ditåt.. körde med ca 1 bar, men den har inte blivit brommsad med det, uppskattar att det då är ~370hp.. nästa sommar skall det justeras på riktigt, får se då.. 400+ porde inte vara ngt problem
ps. 80 - 120 ~ 2,5 sek 100 - 200 ~ 8 sek
mvh mats..
Det låter mer troligt ja.
Och du har manuell låda.