BMW M535i Turbo e28

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

erikkihl

Post by erikkihl »

Bäckis wrote:
johankihl wrote:Det går att åka ganska fort för att vara oklistrat. Behövs rätt chaufför, vet inte om Bäckis fixar det...

Mohahahahahah. Finns ingen som är mer rätt man för uppgiften, och det vet du! :twisted:

Kommer du ner så kan du få ratta min, en repa eller två så det blir några skapliga tider.... :twisted: :roll:
mcdonaldsmannen

Post by mcdonaldsmannen »

galet.......
Visst.. det är ingen m10, men jag blev endå blöt i brallan av all läsning!

Grymt !

/ Jhonas
erikkihl

Post by erikkihl »

Har varit och testat lite på flygfältet ikväll.. Fick med några filmer i alla fall, slänger upp en så länge... :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=2lcwaGneVPU
Pimplaren

Post by Pimplaren »

Oj va de går :)

värkar trevlig som fan!
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Tysken

Post by Tysken »

mmm...blir sugen på att montera ihop min skitbil åxå, när jag hör ljudet av din.
Mattias.o

Post by Mattias.o »

Var du på flygplatsen och körde idag? Jag hörde hur det vrålade och small. I sörmark dog bilen, och där hördes också ett skönt ljud från en väldigt vass motor. Men det kom ingen bil så antagligen kom ljudet från Torsby :)
Bäckis
Admin

Post by Bäckis »

Varför började det smälla och låta som det går orent precis när du lägger i fyran? Du släpper av direkt då.
erikkihl

Post by erikkihl »

Bäckis wrote:Varför började det smälla och låta som det går orent precis när du lägger i fyran? Du släpper av direkt då.

Förpumpen till catchtanken hade visst slutat att fungera, så det var antagligen därför det missade. Har inte haft några problem efter att jag bytte den i alla fall....
erikkihl

Post by erikkihl »

Mattias.o wrote:Var du på flygplatsen och körde idag? Jag hörde hur det vrålade och small. I sörmark dog bilen, och där hördes också ett skönt ljud från en väldigt vass motor. Men det kom ingen bil så antagligen kom ljudet från Torsby :)

Nej jag har inte varit och kört något där igår i alla fall. Kanske Hedström som är och testar Div1 bilen.... Men var upp till Uno-X i Sörmark igår vid 8-9 tiden, var tvungen ut så jag fick köra upp en omgång däck... :lol:
Mattias.o

Post by Mattias.o »

erikkihl wrote:
Mattias.o wrote:Var du på flygplatsen och körde idag? Jag hörde hur det vrålade och small. I sörmark dog bilen, och där hördes också ett skönt ljud från en väldigt vass motor. Men det kom ingen bil så antagligen kom ljudet från Torsby :)

Nej jag har inte varit och kört något där igår i alla fall. Kanske Hedström som är och testar Div1 bilen.... Men var upp till Uno-X i Sörmark igår vid 8-9 tiden, var tvungen ut så jag fick köra upp en omgång däck... :lol:

Det är rätt :D Jo det var säkert Hedström.
Pimplaren

Post by Pimplaren »

Jag hoppas du har flera bilder på hur du löste ic installationen! skulle mer än gärna vilja se hur du gjort, vill behålla funktionsdugligheten på min bil (Helljus) :)
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
erikkihl

Post by erikkihl »

Ny liten update är att Ximon's gamla HX60 nu ligger i mitt garage och bara väntar på att få ge lite tryck...... :lol: 8)
Tysken

Post by Tysken »

Bra val av turbo!
erikkihl

Post by erikkihl »

Nu har man äntligen gjort ett litet ryck... Blev riktigt bra med hx60´n :lol:
Har även kört ett hål i växellådan, för femmans växel tyckte att det började att bli lite väl jobbigt :lol: :roll:

Image
HenrikF

Post by HenrikF »

är de inte lite ovanligt att 5an ger upp:)
Ximon

Post by Ximon »

Kul att du blev nöjd med turbon!

De har en fin egenskap de där aggregaten, de syns på bild :)
Simon Markström 072-233 04 11

2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
erikkihl

Post by erikkihl »

salle wrote:är de inte lite ovanligt att 5an ger upp:)

Jo men den ligger ju som en överväxel utanför dom andra dreven... Så lådan fungerar ju som 4växlad, skall bara svetsa ihop den och plocka ur dom gamla dreven så skall den få plågas igen.... :roll:
Post Reply