Receptet nu:
Motor:
S14, borrad 0,50, pyramidringad, balanserad vev, oljekylning under Wössnerkolvar, Verdistakar, oversizeventiler, portad topp med resta kanaler matchportade mot spjällen, sleevade styrningar och modifierade förbränningsrum, PPF kammar med ställbara drev, PPF grenrör, PPF plenum, PPF dump, PPF wastegate, PPF 3,5" avgassystem med en Ferrita specialbyggd PPF ljuddämpare, Griffinkylare, 1600cc spridare, 3st Bosch 984 pumpar sammankopplade med ett 3-1 kors,600x300x75mm intercooler med "riktigt" cellpaket, Samcoslangar till allt, Garrett GT4088 turbo med värmeskydd runt avgashuset, Autronic SM4 motorstyrning med MSD6A fördelartändning, Oljekylare, Stålomspunna slangar och AN kopplingar till allt.
Alla motorkåpor är blästrade och pulverlackade.
Effekt:
0,9 bar= 503hk på hjulen!
1,7 bar= 630hk@740Nm på hjulen
Transmisson: Tremec TKO600RR. Den som sitter på nu är skottad av någon anledning, men det blir en ny likadan.
Sveakardan, M5 diff, M5 nav och nya M5 knutar tillsammans med PPF special drivaxlar.
Väghållning:
Coilovers runtom från AVO, ställbar höjd och hårdhet. Fjäderbensstag fram och bak, plastbussningar med stålhylsor.
Bromsar:
Fram PPF big brake kit, bak original med andra belägg.
Kaross:
Standard M3 förutom PPF front "Evo" och Evovinge med kolfiberläpp samt cupspeglar.
Inredning:
Weichers sport helbur med kryss bak, Cobra Suzukastolar, Momo ratt och knopp. Pioneer CDspelare och 4st högtalare samt diskanter fram. Sportskinn baksäte med plats för en väldigt liten dvärg mitt i korset
45 liters fuelcell i skuffen.
Fälgar:
Hamann 8x18"
Inför nästa år:
Motorrum och ev hela bilen ska lackas om i samma kulör.
Ny växellåda för att ersätta den trasiga ska köpas.
Motorn ska få en 2,5 vev och nya CP kolvar med 9.0:1 komp.
Hoppas på att ha en fin bil klar mitt i vintern så man får åka lite nästa år.