Palles E30 turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Yes, så får det bli. Ser ju lite snyggare ut då oxå kanske.
Inte orkat ge mig på det ännu bara, tänkte jag skall provstarta idag.
Så håll gärna tummarna nu hehe
Hur kommer det sig att inte fler skrämmer m20b20 motorerna?
Ska ju vara lite sport att trimma ju, varför inte göra det på en lätt 2liters maskin då?
Inte orkat ge mig på det ännu bara, tänkte jag skall provstarta idag.
Så håll gärna tummarna nu hehe
Hur kommer det sig att inte fler skrämmer m20b20 motorerna?
Ska ju vara lite sport att trimma ju, varför inte göra det på en lätt 2liters maskin då?
corex wrote:Yes, så får det bli. Ser ju lite snyggare ut då oxå kanske.
Inte orkat ge mig på det ännu bara, tänkte jag skall provstarta idag.
Så håll gärna tummarna nu hehe
Hur kommer det sig att inte fler skrämmer m20b20 motorerna?
Ska ju vara lite sport att trimma ju, varför inte göra det på en lätt 2liters maskin då?
Ju mer cylindervolym ju lättare är det ju att plocka effekt, skulle tro att det är av den anledningen sen tror jag inte b20´n är så mycke lättare än b25an
ser bra ut..
men oljereturen..
har du kollat att den ligger över oljenivån??
tycker att den ligger lite lågt men jag kan ju ha fel .. har inte haft igång min på evigheter ..
du har ju inte direkt nåt stort oljeflöde genom den turbon så en så fri oljeretur som möjligt är att önska..
undrar även vart du köpt din bredbandslambd, samt pris på den ..
keep up the good work..
mvh
men oljereturen..
har du kollat att den ligger över oljenivån??
tycker att den ligger lite lågt men jag kan ju ha fel .. har inte haft igång min på evigheter ..
du har ju inte direkt nåt stort oljeflöde genom den turbon så en så fri oljeretur som möjligt är att önska..
undrar även vart du köpt din bredbandslambd, samt pris på den ..
keep up the good work..
mvh
corex wrote:Hur mycke bör man spänna lmmen när den sitter på trycksidan?
Tills den går bra...
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Började få ordning på kastrullen nu, men enligt min lag får aldrig något går bra första gången. Med andra ord det sket sig rejält då toppackningen inte håller tätt med oljan. Skall göra ett desperat försök att efterdra toppen men chansen är ju liten att det blir tätt då det hamnat olja mellan packningen och toppen. Antar att det blir så att man få lyfta toppen o limma om packningen och försöka igen.
Då var man back in buissness.
Fick riva ner hela motorn igen pga läckaget. Hittade ett tillverkningsfel på MLSpackningen.
Kapade av förhöjningen lite snyggt och monterade dit packningen igen.
Denna gången med mycket locktite och motorsilikon runt oljeloppen.
Fick beställt ett chip från FekZen, som antagligen kommer imorgon (fredag). Avvaktar med uppstart tills jag monterat det chippet imorgon.
Får hoppas att det blir lite fart på bilen nu i helgen.
Fick riva ner hela motorn igen pga läckaget. Hittade ett tillverkningsfel på MLSpackningen.
Kapade av förhöjningen lite snyggt och monterade dit packningen igen.
Denna gången med mycket locktite och motorsilikon runt oljeloppen.
Fick beställt ett chip från FekZen, som antagligen kommer imorgon (fredag). Avvaktar med uppstart tills jag monterat det chippet imorgon.
Får hoppas att det blir lite fart på bilen nu i helgen.
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
Nä men jag har kollat av mitt block med ett vattenpass. Det är rakt och fint
Nä skämt åt sidor, packningen läckte inte speciellt mycket och som sagt jag tror det beror på detta. Jag mailade in till PPF och frågade om råd och de sa då att jag skulle prova silikon runt oljekanalerna vilket jag har nu.
Dessutom hade jag inte hunnit efterdra toppen vilket jag skall göra i god tid denna gång.
Känns lite meningslöst med MLS om det inte fungerar utan att man plockar ner hela blocket. Då kan man ju lika gärna slänga i riktiga kolvar för att kompsänka. För mig är MLS ett billigt sätt att kompsänka utan att behöva rota i underdelen, vilket oftast bruka bli dyrt.
Få se hur det går till helgen, tycker det är kul att motbevisa höhö
Nä skämt åt sidor, packningen läckte inte speciellt mycket och som sagt jag tror det beror på detta. Jag mailade in till PPF och frågade om råd och de sa då att jag skulle prova silikon runt oljekanalerna vilket jag har nu.
Dessutom hade jag inte hunnit efterdra toppen vilket jag skall göra i god tid denna gång.
Känns lite meningslöst med MLS om det inte fungerar utan att man plockar ner hela blocket. Då kan man ju lika gärna slänga i riktiga kolvar för att kompsänka. För mig är MLS ett billigt sätt att kompsänka utan att behöva rota i underdelen, vilket oftast bruka bli dyrt.
Få se hur det går till helgen, tycker det är kul att motbevisa höhö
corex wrote:Nu är mina miniintercoolerrör på plats. Tror Ni bälgen kommer att hålla?
en rulle el tejp på bälgen funkade på min 320 snik tic med 0,8 i ladd
E36 325 turbo 700whp+
http://www.garaget.org/m50_micke" onclick="window.open(this.href);return false;
07373375åttafem
Michael Kastari
http://www.garaget.org/m50_micke" onclick="window.open(this.href);return false;
07373375åttafem
Michael Kastari
-
- Posts: 33
- Joined: 10 Dec 2006, 16:51
- Location: Norsjö
Fan nu börjar jag bli lite glad här.
Motorn går bra mycke finare med det nya chipet nu, spinner ju som ett helt jävla lejon. Har startat upp den nu och låtit den gå upp i arbetstemp. Skall vänta tills den svalnar nu så jag kan släppa och dra om ARPbultarna.
Den ryker dock som fan nu eftersom hela blocket var oljetäkt suck.
Få bli en ordentlig motortvätt sedan.
Återkommer senare med mer info, måste ju ut o testa lite efter jag dragit om bultarna..
Motorn går bra mycke finare med det nya chipet nu, spinner ju som ett helt jävla lejon. Har startat upp den nu och låtit den gå upp i arbetstemp. Skall vänta tills den svalnar nu så jag kan släppa och dra om ARPbultarna.
Den ryker dock som fan nu eftersom hela blocket var oljetäkt suck.
Få bli en ordentlig motortvätt sedan.
Återkommer senare med mer info, måste ju ut o testa lite efter jag dragit om bultarna..
-
- Posts: 33
- Joined: 10 Dec 2006, 16:51
- Location: Norsjö