Lite frågor om s38
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
har inte mekat bmwkedja. dock saabkedja nästan dagligen.
Den kedjesatsen som vi byter ut tror jag kostar runt 1500 svenska pesetas. Den innehåller allt du behöver va det gäller glidskenor etc. i övrigt så brukar allt relativt bra uppmärkt. Dock vet jag inte hur det ser ut i s38:an. Men som sagt borde va uppmärkt.
Den kedjesatsen som vi byter ut tror jag kostar runt 1500 svenska pesetas. Den innehåller allt du behöver va det gäller glidskenor etc. i övrigt så brukar allt relativt bra uppmärkt. Dock vet jag inte hur det ser ut i s38:an. Men som sagt borde va uppmärkt.
Linus Hedendahl
076 31 94 728
Bygger:
Malakitgrön E30 327 Turbo Touring -89
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=38747
076 31 94 728
Bygger:
Malakitgrön E30 327 Turbo Touring -89
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=38747
- M635 forever
- Posts: 1013
- Joined: 25 Jan 2006, 23:30
- Location: Huddinge
Rassel från kedjan behöver inte tyda på töjd kedja,ofta som endast den hydrauliska sträckaren ger upp.
Byt sträckaren oavsett,även om du byter kedja och glidskenor.
Flesta som byter sträckaren "uppgraderar" till S50 3,2l sträckaren som passar rakt av.
Sägs vara mer pålitlig.
Byt sträckaren oavsett,även om du byter kedja och glidskenor.
Flesta som byter sträckaren "uppgraderar" till S50 3,2l sträckaren som passar rakt av.
Sägs vara mer pålitlig.
Dont like my Driving,mail me at:
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
Bäckis wrote:charger wrote:men det är ju en mkt slitstark motor som inte behöver kostas på allt för mycket.
Skenor, kedjor osv brukar vara sopslut på alla vi plockar isär, och deom kostar flis.
S50 är lite billigare men alla S maskiner är svindyra.
hur långt har dessa gått i regel då? antar dom klivit över 20k iaf!
- M635 forever
- Posts: 1013
- Joined: 25 Jan 2006, 23:30
- Location: Huddinge
Ja,den skruvas ur från utsidan.
Men den är desto svårare att komma åt utan att demontera lite!
Men den är desto svårare att komma åt utan att demontera lite!
Dont like my Driving,mail me at:
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
charger wrote:Bäckis wrote:charger wrote:men det är ju en mkt slitstark motor som inte behöver kostas på allt för mycket.
Skenor, kedjor osv brukar vara sopslut på alla vi plockar isär, och deom kostar flis.
S50 är lite billigare men alla S maskiner är svindyra.
hur långt har dessa gått i regel då? antar dom klivit över 20k iaf!
Den som åker runt i en M5 E34 och tror att den INTE gått över 20k är nog rätt lurad. Finns inte många ärliga lågmilare.
Bilarna är milslukare och används ofta både hårt och mkt.
- M635 forever
- Posts: 1013
- Joined: 25 Jan 2006, 23:30
- Location: Huddinge
Bäckis wrote:charger wrote:Bäckis wrote:charger wrote:men det är ju en mkt slitstark motor som inte behöver kostas på allt för mycket.
Skenor, kedjor osv brukar vara sopslut på alla vi plockar isär, och deom kostar flis.
S50 är lite billigare men alla S maskiner är svindyra.
hur långt har dessa gått i regel då? antar dom klivit över 20k iaf!
Den som åker runt i en M5 E34 och tror att den INTE gått över 20k är nog rätt lurad. Finns inte många ärliga lågmilare.
Bilarna är milslukare och används ofta både hårt och mkt.
Instämmer!!!
Särskilt de importer från tyskland under detta millenium!
Varför ens tro att en så gammalt Autobahn lok har gått under 20k mil under minst 10 år i Tyskland!
Dont like my Driving,mail me at:
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
Bäckis wrote:charger wrote:Bäckis wrote:charger wrote:men det är ju en mkt slitstark motor som inte behöver kostas på allt för mycket.
Skenor, kedjor osv brukar vara sopslut på alla vi plockar isär, och deom kostar flis.
S50 är lite billigare men alla S maskiner är svindyra.
hur långt har dessa gått i regel då? antar dom klivit över 20k iaf!
Den som åker runt i en M5 E34 och tror att den INTE gått över 20k är nog rätt lurad. Finns inte många ärliga lågmilare.
Bilarna är milslukare och används ofta både hårt och mkt.
det roliga är ju att dom brukar gå bra för det! -,-v