Lite frågor om s38

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

BaCCoN
Posts: 680
Joined: 08 Jan 2007, 17:47
Location: Kungsängen

Post by BaCCoN »

har inte mekat bmwkedja. dock saabkedja nästan dagligen.
Den kedjesatsen som vi byter ut tror jag kostar runt 1500 svenska pesetas. Den innehåller allt du behöver va det gäller glidskenor etc. i övrigt så brukar allt relativt bra uppmärkt. Dock vet jag inte hur det ser ut i s38:an. Men som sagt borde va uppmärkt.
Linus Hedendahl
076 31 94 728

Bygger:

Malakitgrön E30 327 Turbo Touring -89
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=38747
User avatar
Tysken
Posts: 1272
Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm

Post by Tysken »

Skiljer nog lite i pris tilll s38...kommer inte ihåg exakt vad det kostade med men det var iaf. svindyrt. Glidskenor och kedja kostar typ 5K...

Mvh
charger
Posts: 455
Joined: 18 May 2007, 00:10
Location: Svenstavik

Post by charger »

stämmer bra det strax över 5k!
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

S38:an är den motor av alla jag vet som har dyraste slitdelarna.

En sats med allt till S38 hamnar på runt 20k.
charger
Posts: 455
Joined: 18 May 2007, 00:10
Location: Svenstavik

Post by charger »

men det är ju en mkt slitstark motor som inte behöver kostas på allt för mycket.
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

charger wrote:men det är ju en mkt slitstark motor som inte behöver kostas på allt för mycket.


Skenor, kedjor osv brukar vara sopslut på alla vi plockar isär, och deom kostar flis.

S50 är lite billigare men alla S maskiner är svindyra.
User avatar
M635 forever
Posts: 1013
Joined: 25 Jan 2006, 23:30
Location: Huddinge

Post by M635 forever »

Rassel från kedjan behöver inte tyda på töjd kedja,ofta som endast den hydrauliska sträckaren ger upp.
Byt sträckaren oavsett,även om du byter kedja och glidskenor.
Flesta som byter sträckaren "uppgraderar" till S50 3,2l sträckaren som passar rakt av.
Sägs vara mer pålitlig.
Dont like my Driving,mail me at:
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
charger
Posts: 455
Joined: 18 May 2007, 00:10
Location: Svenstavik

Post by charger »

Bäckis wrote:
charger wrote:men det är ju en mkt slitstark motor som inte behöver kostas på allt för mycket.


Skenor, kedjor osv brukar vara sopslut på alla vi plockar isär, och deom kostar flis.

S50 är lite billigare men alla S maskiner är svindyra.


hur långt har dessa gått i regel då? antar dom klivit över 20k iaf!
User avatar
Tysken
Posts: 1272
Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm

Post by Tysken »

Och mestadels hårda mil skulle jag tro..
User avatar
perf
Posts: 316
Joined: 20 Nov 2005, 17:08
Location: Gävle

Post by perf »

Gör som M635 skriver, byt sträckaren först. Hjälper inte det, byt hela skiten.
135i -08
320Xd -09
Per Forsgren
070-7214976
charger
Posts: 455
Joined: 18 May 2007, 00:10
Location: Svenstavik

Post by charger »

byter man den jäveln från utsidan som på alla andra?
User avatar
M635 forever
Posts: 1013
Joined: 25 Jan 2006, 23:30
Location: Huddinge

Post by M635 forever »

Ja,den skruvas ur från utsidan. :D
Men den är desto svårare att komma åt utan att demontera lite! :(
Dont like my Driving,mail me at:
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

charger wrote:
Bäckis wrote:
charger wrote:men det är ju en mkt slitstark motor som inte behöver kostas på allt för mycket.


Skenor, kedjor osv brukar vara sopslut på alla vi plockar isär, och deom kostar flis.

S50 är lite billigare men alla S maskiner är svindyra.


hur långt har dessa gått i regel då? antar dom klivit över 20k iaf!


Den som åker runt i en M5 E34 och tror att den INTE gått över 20k är nog rätt lurad. Finns inte många ärliga lågmilare.

Bilarna är milslukare och används ofta både hårt och mkt.
User avatar
M635 forever
Posts: 1013
Joined: 25 Jan 2006, 23:30
Location: Huddinge

Post by M635 forever »

Bäckis wrote:
charger wrote:
Bäckis wrote:
charger wrote:men det är ju en mkt slitstark motor som inte behöver kostas på allt för mycket.


Skenor, kedjor osv brukar vara sopslut på alla vi plockar isär, och deom kostar flis.

S50 är lite billigare men alla S maskiner är svindyra.


hur långt har dessa gått i regel då? antar dom klivit över 20k iaf!


Den som åker runt i en M5 E34 och tror att den INTE gått över 20k är nog rätt lurad. Finns inte många ärliga lågmilare.

Bilarna är milslukare och används ofta både hårt och mkt.


Instämmer!!!
Särskilt de importer från tyskland under detta millenium!
Varför ens tro att en så gammalt Autobahn lok har gått under 20k mil under minst 10 år i Tyskland!
Dont like my Driving,mail me at:
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
Persson-
Posts: 552
Joined: 02 Dec 2006, 18:17

Post by Persson- »

Bäckis wrote:
charger wrote:
Bäckis wrote:
charger wrote:men det är ju en mkt slitstark motor som inte behöver kostas på allt för mycket.


Skenor, kedjor osv brukar vara sopslut på alla vi plockar isär, och deom kostar flis.

S50 är lite billigare men alla S maskiner är svindyra.


hur långt har dessa gått i regel då? antar dom klivit över 20k iaf!


Den som åker runt i en M5 E34 och tror att den INTE gått över 20k är nog rätt lurad. Finns inte många ärliga lågmilare.

Bilarna är milslukare och används ofta både hårt och mkt.


det roliga är ju att dom brukar gå bra för det! -,-v
Post Reply