Page 1 of 4
johankihl 318iS@2bar, nu med film x2.
Posted: 13 Jan 2006, 23:34
by johankihl
Posted: 14 Jan 2006, 00:45
by Butchermardin
Kul att du lagt upp en projekttråd!
Hur tycker du din turbo funkar, när börjar du få laddtryck med din relitaivt "lilla cylindervolym" samt vilket avhus kör du på!? Lägg gärna upp fullständig spec. på motorn också om du vill!!
Sen har jag som för det mesta sitter på laptop med 1024x768 upplösning ett önskemål på aningens mindre bilder.
Posted: 14 Jan 2006, 01:39
by kallevedlund
Skoj att det blir en stadigare kaross
Vad har du tänkt dig för bakvagn, nån stel amerikanar historia eller blire en förstärkt M5?
Posted: 16 Jan 2006, 18:06
by johankihl
Hallå!
Motorspecen kan jag lägga upp senare. Har haft kammarna ganska modigt ställda förra året och är lite osäker på om turbon hade fungerat bättre då. Kom igång ungefär vid 4500-5000rpm och drog kraftigt upp till varvstoppet vid 9000rpm. Kör med 0,68 avgashus och P-trim.
Har bestämt mig för bakvagn nu, det blev en M3 e36 grp A bakvagn med ställbara cambervinklar samt Proflex coiloverben.
Posted: 16 Jan 2006, 18:54
by kallevedlund
johankihl wrote:Hallå!
Har bestämt mig för bakvagn nu, det blev en M3 e36 grp A bakvagn med ställbara cambervinklar samt Proflex coiloverben.
Kaxigt
Posted: 16 Jan 2006, 22:45
by wuffee
vart tusan hittar man kamaxlar till m42 motorn? De som finns på motornord är väl lite väl snälla?
Har kommit över en IS motor och ska eventuellt trimma till den lite för en slags bilsport
Posted: 16 Jan 2006, 23:12
by Bmwandreas
Vi fixar så klart.
Pm:a bara
Posted: 17 Jan 2006, 07:33
by wuffee
Hehe, självklart gör ni de. Att jag inte tänkte på de
..
Vad ligger en sådan i i pris dÅ?
Posted: 17 Jan 2006, 08:57
by Bmwandreas
Vi fräser om dina kamhus,samt slipar om dina kammar.
Då kan du fortfarande köra med hydralisk.
Skulle tippa på 5000kr för hela jobbet.
Posted: 21 Jul 2006, 17:56
by johankihl
Imorn går den igen
Har panik mekat ihop den i veckan...
Posted: 21 Jul 2006, 17:57
by kallevedlund
haha ja som just PMa
Då tar du den över o hämtar plattan då?
Posted: 22 Jul 2006, 00:04
by chellquist
johankihl wrote:Imorn går den igen
Har panik mekat ihop den i veckan...
Kanon kul att is'n är på g. Stöddiga 4or gillas skarpt
Posted: 22 Jul 2006, 17:29
by johankihl
Nu går den igen
Är grymt nöjd, den låter otroligt gött. Tyvärr ville inte slavcylindern till kopplingen som jag ville så det blev inget åka idag. Men i veckan ska den få smaka asfalt. (Ska installera Nira i en Volvo C70 först).
I år utlovas film, har mycket trevligare utväxling och låda så man kan få köra på allvar för en gångs skull.
Posted: 03 Aug 2006, 09:21
by kallevedlund
Det ljudet.....
Den är arg....
Arg som fan!
Posted: 03 Aug 2006, 09:32
by smaid
skurt wrote:Det ljudet.....
Den är arg....
Arg som fan!
FILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILM
FILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILM
FILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILM
Posted: 03 Aug 2006, 16:29
by Zwofurti
Vad gav lillmotorn i den här ?=)
Posted: 04 Aug 2006, 23:23
by johankihl
Zwofurti wrote:Vad gav lillmotorn i den här ?=)
Den är inte bromsad, men den känns inte blyg i bilen. Hoppas att den ska ge en bit över 500hk åtminstone.