johankihl 318iS@2bar, nu med film x2.

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

johankihl 318iS@2bar, nu med film x2.

Post by johankihl »

Eftersom jag nu fått tag i en vettig framvagn så tyckte jag att det var dags att bygga en riktig bur och bakvagn. Så jag passade på att förpassa det gamla golvet till skroten. Mer bilder kommer när jag får något vettigt gjort :lol:

Framvagnen består snart av Gunnarsson rör bärarmar och Sellholm 51mm coilover bensamt Sellholms ställbara knivkrängare. Bromsar är M3 e36/M3 e30 kombinerat. Bilder kommer!

Image

Image

Image

Image
Last edited by johankihl on 07 Oct 2006, 00:40, edited 3 times in total.
User avatar
Butchermardin
Posts: 269
Joined: 20 Nov 2005, 14:01
Location: Båstad
Contact:

Post by Butchermardin »

Kul att du lagt upp en projekttråd! :)

Hur tycker du din turbo funkar, när börjar du få laddtryck med din relitaivt "lilla cylindervolym" samt vilket avhus kör du på!? Lägg gärna upp fullständig spec. på motorn också om du vill!!

Sen har jag som för det mesta sitter på laptop med 1024x768 upplösning ett önskemål på aningens mindre bilder. :wink:
Mvh Martin Söderlind
User avatar
kallevedlund
Posts: 674
Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro

Post by kallevedlund »

Skoj att det blir en stadigare kaross :twisted:
Vad har du tänkt dig för bakvagn, nån stel amerikanar historia eller blire en förstärkt M5?
//Karl-August

070-1094618

PBperformance
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Hallå!

Motorspecen kan jag lägga upp senare. Har haft kammarna ganska modigt ställda förra året och är lite osäker på om turbon hade fungerat bättre då. Kom igång ungefär vid 4500-5000rpm och drog kraftigt upp till varvstoppet vid 9000rpm. Kör med 0,68 avgashus och P-trim.

Har bestämt mig för bakvagn nu, det blev en M3 e36 grp A bakvagn med ställbara cambervinklar samt Proflex coiloverben.
User avatar
kallevedlund
Posts: 674
Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro

Post by kallevedlund »

johankihl wrote:Hallå!
Har bestämt mig för bakvagn nu, det blev en M3 e36 grp A bakvagn med ställbara cambervinklar samt Proflex coiloverben.


Kaxigt :twisted:
//Karl-August

070-1094618

PBperformance
wuffee
Posts: 1564
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:

Post by wuffee »

vart tusan hittar man kamaxlar till m42 motorn? De som finns på motornord är väl lite väl snälla?
Har kommit över en IS motor och ska eventuellt trimma till den lite för en slags bilsport :wink:
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Vi fixar så klart.

Pm:a bara
wuffee
Posts: 1564
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:

Post by wuffee »

Hehe, självklart gör ni de. Att jag inte tänkte på de :roll: ..

Vad ligger en sådan i i pris dÅ?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Vi fräser om dina kamhus,samt slipar om dina kammar.
Då kan du fortfarande köra med hydralisk.

Skulle tippa på 5000kr för hela jobbet.
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Imorn går den igen :)

Har panik mekat ihop den i veckan...
User avatar
kallevedlund
Posts: 674
Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro

Post by kallevedlund »

haha ja som just PMa :wink:
Då tar du den över o hämtar plattan då? :lol:
//Karl-August

070-1094618

PBperformance
User avatar
chellquist
Posts: 63
Joined: 23 Nov 2005, 09:40
Location: Umeå

Post by chellquist »

johankihl wrote:Imorn går den igen :)

Har panik mekat ihop den i veckan...


Kanon kul att is'n är på g. Stöddiga 4or gillas skarpt 8)
2002-73
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Nu går den igen :) Är grymt nöjd, den låter otroligt gött. Tyvärr ville inte slavcylindern till kopplingen som jag ville så det blev inget åka idag. Men i veckan ska den få smaka asfalt. (Ska installera Nira i en Volvo C70 först).

I år utlovas film, har mycket trevligare utväxling och låda så man kan få köra på allvar för en gångs skull.
User avatar
kallevedlund
Posts: 674
Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro

Post by kallevedlund »

Det ljudet.....
Den är arg....
Arg som fan!
//Karl-August

070-1094618

PBperformance
User avatar
smaid
Posts: 209
Joined: 11 Jan 2006, 14:58
Location: FInland, Vasa

Post by smaid »

skurt wrote:Det ljudet.....
Den är arg....
Arg som fan!


FILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILM
FILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILM
FILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILMFILM
:D
e30 -88 M-Technic II 2.5Tic

http://www.garaget.org/?car=67388
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

Vad gav lillmotorn i den här ?=)
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Zwofurti wrote:Vad gav lillmotorn i den här ?=)


Den är inte bromsad, men den känns inte blyg i bilen. Hoppas att den ska ge en bit över 500hk åtminstone.
Post Reply