johankihl 318iS@2bar, nu med film x2.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
johankihl 318iS@2bar, nu med film x2.
Eftersom jag nu fått tag i en vettig framvagn så tyckte jag att det var dags att bygga en riktig bur och bakvagn. Så jag passade på att förpassa det gamla golvet till skroten. Mer bilder kommer när jag får något vettigt gjort
Framvagnen består snart av Gunnarsson rör bärarmar och Sellholm 51mm coilover bensamt Sellholms ställbara knivkrängare. Bromsar är M3 e36/M3 e30 kombinerat. Bilder kommer!
Framvagnen består snart av Gunnarsson rör bärarmar och Sellholm 51mm coilover bensamt Sellholms ställbara knivkrängare. Bromsar är M3 e36/M3 e30 kombinerat. Bilder kommer!
Last edited by johankihl on 07 Oct 2006, 00:40, edited 3 times in total.
- Butchermardin
- Posts: 269
- Joined: 20 Nov 2005, 14:01
- Location: Båstad
- Contact:
Kul att du lagt upp en projekttråd!
Hur tycker du din turbo funkar, när börjar du få laddtryck med din relitaivt "lilla cylindervolym" samt vilket avhus kör du på!? Lägg gärna upp fullständig spec. på motorn också om du vill!!
Sen har jag som för det mesta sitter på laptop med 1024x768 upplösning ett önskemål på aningens mindre bilder.
Hur tycker du din turbo funkar, när börjar du få laddtryck med din relitaivt "lilla cylindervolym" samt vilket avhus kör du på!? Lägg gärna upp fullständig spec. på motorn också om du vill!!
Sen har jag som för det mesta sitter på laptop med 1024x768 upplösning ett önskemål på aningens mindre bilder.
Mvh Martin Söderlind
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
Hallå!
Motorspecen kan jag lägga upp senare. Har haft kammarna ganska modigt ställda förra året och är lite osäker på om turbon hade fungerat bättre då. Kom igång ungefär vid 4500-5000rpm och drog kraftigt upp till varvstoppet vid 9000rpm. Kör med 0,68 avgashus och P-trim.
Har bestämt mig för bakvagn nu, det blev en M3 e36 grp A bakvagn med ställbara cambervinklar samt Proflex coiloverben.
Motorspecen kan jag lägga upp senare. Har haft kammarna ganska modigt ställda förra året och är lite osäker på om turbon hade fungerat bättre då. Kom igång ungefär vid 4500-5000rpm och drog kraftigt upp till varvstoppet vid 9000rpm. Kör med 0,68 avgashus och P-trim.
Har bestämt mig för bakvagn nu, det blev en M3 e36 grp A bakvagn med ställbara cambervinklar samt Proflex coiloverben.
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
- chellquist
- Posts: 63
- Joined: 23 Nov 2005, 09:40
- Location: Umeå
Nu går den igen Är grymt nöjd, den låter otroligt gött. Tyvärr ville inte slavcylindern till kopplingen som jag ville så det blev inget åka idag. Men i veckan ska den få smaka asfalt. (Ska installera Nira i en Volvo C70 först).
I år utlovas film, har mycket trevligare utväxling och låda så man kan få köra på allvar för en gångs skull.
I år utlovas film, har mycket trevligare utväxling och låda så man kan få köra på allvar för en gångs skull.
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro