325 Touring Sugmotor uppdaterad 26/8
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
325 Touring Sugmotor uppdaterad 26/8
Det är en del som har velat att jag skulle starta en projekt tråd med så här kommer den tråden..
Det som först sak göras det är att laga all rost bilen.
När det är gjort så sak fronten bytas till det rätta då den som sitter där har någon lycktas köra sönder..
När det är gjort så komemr vi till motor sidan, där dte just nu sitetr en ppf 280 graders kam emd nya orignalvippor
Samnt ett avgassytem är ochså monterat simos kommer det ifrån byggt av min skogenkompis..
Det ska även monteras en stor sugande spalfläkt, men först måste den införskaffas..
Sen efter det då ska 535 lmm o spridarna monteras dom sakerna har jag liggandes hemma med ett stort redline filter.
Nästa sak som ochså sak fixar är så att jag kan få justerbar tändning så kan man justera den själv, dom sakerna har jag liggandes förutom tändmodulen, men den köper man för någon hundring på skroten.
Resten av sakerna ahr jag.
Jag komemr uppdatera allt efter hand, som jag hinner med.
Oså liter bilder på bilen
Det som först sak göras det är att laga all rost bilen.
När det är gjort så sak fronten bytas till det rätta då den som sitter där har någon lycktas köra sönder..
När det är gjort så komemr vi till motor sidan, där dte just nu sitetr en ppf 280 graders kam emd nya orignalvippor
Samnt ett avgassytem är ochså monterat simos kommer det ifrån byggt av min skogenkompis..
Det ska även monteras en stor sugande spalfläkt, men först måste den införskaffas..
Sen efter det då ska 535 lmm o spridarna monteras dom sakerna har jag liggandes hemma med ett stort redline filter.
Nästa sak som ochså sak fixar är så att jag kan få justerbar tändning så kan man justera den själv, dom sakerna har jag liggandes förutom tändmodulen, men den köper man för någon hundring på skroten.
Resten av sakerna ahr jag.
Jag komemr uppdatera allt efter hand, som jag hinner med.
Oså liter bilder på bilen
Last edited by Svintoleffe on 26 Aug 2007, 16:30, edited 4 times in total.
Tjohej... äntligen en proj-tråd..
Nice åk, Är det Malakit-grön också?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
-
e30 344i wrote:Se där ja,, nu är de ju bara o samla på
dej lite turbo grejer så kan de nog bli bil
av denna me
Men är de verkligen så mörkt uppe hos
er
Mvh Macke..
Jag har plogjour på vintern så jhag går oftast ut sent o jobabr därför är jag lite mörkskygg av mig
Turbo har jag faktist funderat på, men jag är osäker på om jag klarar av det, jag vet en del, men jag är osäker på det..
Mitt mål är o åka fortare än jag gjorde med coupen o den körde kompisen 14,7 tider med.
Fast kombin väger mer så det blir nog svettigt
Kan nog lägga upp en film på den sen med.
Last edited by Svintoleffe on 11 Mar 2007, 19:36, edited 1 time in total.
-
Chrille wrote:Tjohej... äntligen en proj-tråd..
Den är dock väldigt skitig här, jag vågar inte svara på avd det ärför grön, men den är typ mörk grön aktig...
Jag har 15 tums alu fälgar liggandes med.
Oså är det sportstolar i skinn med elvärme i .
tackar för uppskattningen på bilen är alltid roligt
-
Idag då ahr jag varit ut o lagat lite trök rost på bilen, men det måste ju göras, dock så ahde jag inte rätt färg, men savrt fick duga tills jag köper rätt färg.
Så här blev det på bageluckan när jag var klar med den.
Dessa fälgar kommer o hamna på bilen med det är 15 tums fälgar med däck 195-60-15 det blir bakdäcken
Fram blir det nog 195-55-15
Iannat fall kan jag inte svänga för bilen är sålåg i fronten.
Om någon vill höra lite när jag köpte dennabil så hojta till så skriver jag det med.
Så här blev det på bageluckan när jag var klar med den.
Dessa fälgar kommer o hamna på bilen med det är 15 tums fälgar med däck 195-60-15 det blir bakdäcken
Fram blir det nog 195-55-15
Iannat fall kan jag inte svänga för bilen är sålåg i fronten.
Om någon vill höra lite när jag köpte dennabil så hojta till så skriver jag det med.
-
Usch jag borde skämmas som inte har uppdaterat mer, idag blir det baar skriftligt av mig.
Nu ahr jag o fick även hjälp av min far o fixa fronten på bilen, så nu ser den ut som den sak göra.
Sen har jag även hunnit montera den ny inköpta sugande spalfläkten som jag hittils är nöjd med.
Jag har även hunnit ut o g-techa bilen, o jag lärsäga att jag blev väldigt förvånad när jag såg tiden jämnfört med i höstas när jag körde.
Det räckte emd en vända så var jag nöjd,
Mitt mål är i år o köra fortare än jag gjorde med coupen. Det återstår o se, men jag är halt klart på väldigt väldigt godväg
Jag sak försökaordnabilder vilken dag som helst
Nu ahr jag o fick även hjälp av min far o fixa fronten på bilen, så nu ser den ut som den sak göra.
Sen har jag även hunnit montera den ny inköpta sugande spalfläkten som jag hittils är nöjd med.
Jag har även hunnit ut o g-techa bilen, o jag lärsäga att jag blev väldigt förvånad när jag såg tiden jämnfört med i höstas när jag körde.
Det räckte emd en vända så var jag nöjd,
Mitt mål är i år o köra fortare än jag gjorde med coupen. Det återstår o se, men jag är halt klart på väldigt väldigt godväg
Jag sak försökaordnabilder vilken dag som helst
-
Här kommer en liten update då
Nu sitter 535 sakernapå, dock ska jag åka förbiplåtfirman jag jobabde på förrasommaren o göra en ny mycket bättre avskärmning
Såhär ser bilen ut i dgas läget dock ska vi rikta kofångaren lite mer..
Jag håller även på o redgigera filmen ifrån förra året på den andra bilen för o visa er hur den gick
mer uppdateringar kommer senare
Nu sitter 535 sakernapå, dock ska jag åka förbiplåtfirman jag jobabde på förrasommaren o göra en ny mycket bättre avskärmning
Såhär ser bilen ut i dgas läget dock ska vi rikta kofångaren lite mer..
Jag håller även på o redgigera filmen ifrån förra året på den andra bilen för o visa er hur den gick
mer uppdateringar kommer senare
-
Ja nu har man varit ut o testat kombin då en kväll.
Gick ju bättre o starta med kombin än förra bilen, men det var ingeskoj när man började o spinna en bit ut, antingne på tvåan elelr å var det trean så man åkte lite över hela vägban där.
Så nmu sitetr jag o ska nopg ha tag i riktiga däck oså jagar jag en diffbroms till vettiga pengar.
Så slipepr man åka som en jojo i bilen.
Har även varitofått en fin bmw motorn som jag sak gå igneom hittils verkar den väldigt fin oså.
Gick ju bättre o starta med kombin än förra bilen, men det var ingeskoj när man började o spinna en bit ut, antingne på tvåan elelr å var det trean så man åkte lite över hela vägban där.
Så nmu sitetr jag o ska nopg ha tag i riktiga däck oså jagar jag en diffbroms till vettiga pengar.
Så slipepr man åka som en jojo i bilen.
Har även varitofått en fin bmw motorn som jag sak gå igneom hittils verkar den väldigt fin oså.
-
Tur förmig då att jag har film beviss på det hela då då kompisen stod o filmnade.
Tjej kompisen som även var följe bilö, hon stod o sa tyst för sig själv så här för faskien ingen dikes åkning nu snälla ingen dikes åkning nu.
Plus att bilen är inte orignal helelr så det är inga problem o spinna, med bilen..
Tjej kompisen som även var följe bilö, hon stod o sa tyst för sig själv så här för faskien ingen dikes åkning nu snälla ingen dikes åkning nu.
Plus att bilen är inte orignal helelr så det är inga problem o spinna, med bilen..
-
Jag har inte hunnit, g-techat den, så jag vet inte sluttid, men jag tror jag är en runt en 200 i den ialla fall.
O jags anckade med tjej kompisen o som sa att det spann loss på trean så först gled jag åt vänster den hög detrr till oså bar det av åt vänster, så man kände sig lite halft som en pinpong boll där, o då kom nästan corsan ikapp mig tills att kammen började arbeta igen.
Jag kan då intyga att det var inte ett dugg blött, för då hade inte racet gått så..
Samnt att då hade nog inte camorn åkt heller, han ahde nog problem emd fästet som det var så, plus andra bilar så.
inag problem o spinnaospinna med bilen, så hade samam problem med förra ochså att det spann där med.
O jags anckade med tjej kompisen o som sa att det spann loss på trean så först gled jag åt vänster den hög detrr till oså bar det av åt vänster, så man kände sig lite halft som en pinpong boll där, o då kom nästan corsan ikapp mig tills att kammen började arbeta igen.
Jag kan då intyga att det var inte ett dugg blött, för då hade inte racet gått så..
Samnt att då hade nog inte camorn åkt heller, han ahde nog problem emd fästet som det var så, plus andra bilar så.
inag problem o spinnaospinna med bilen, så hade samam problem med förra ochså att det spann där med.