Spolar till M50B28 med VEMS PnP
Posted: 23 Sep 2019, 08:48
Halloj,
Har liten fundering när det gäller spolar till M50 maskinerna så vet jag att just original spolarna inte orkar med efter visst laddtryck och effekt även med knackade stift (började misstända vid 1.7 bar).
Det jag hört är att folk tydligen kör med M52 ventilkåpan och med M52B28 spolarna. Hur fungerar dessa emot M50B25 spolarna?
Funkar utan modifiering med härva och liknande?
Eller hur fungerar M52 mot VAG spolar? Hur fungerar det med VAG till ett PNP sprut? Vad måste göras på härvan för att få dom o lira utan att bränna nått?
Har dock inte tänkt at ladda över 1.5 bar egentligen då jag åker ickevanos stakar och M52 kolvar, men känner mer för att vara på säkra sidan för att minimera misständningar pga spolar.
Har planerat att göra en uppgradering i vinter så står ju emellan VAG och M52. Alla kommer ju säga VAG alla dagar i veckan, men tänker mest simpelt och kostnadsmässigt.
Ha de gött!
/Robban
Har liten fundering när det gäller spolar till M50 maskinerna så vet jag att just original spolarna inte orkar med efter visst laddtryck och effekt även med knackade stift (började misstända vid 1.7 bar).
Det jag hört är att folk tydligen kör med M52 ventilkåpan och med M52B28 spolarna. Hur fungerar dessa emot M50B25 spolarna?
Funkar utan modifiering med härva och liknande?
Eller hur fungerar M52 mot VAG spolar? Hur fungerar det med VAG till ett PNP sprut? Vad måste göras på härvan för att få dom o lira utan att bränna nått?
Har dock inte tänkt at ladda över 1.5 bar egentligen då jag åker ickevanos stakar och M52 kolvar, men känner mer för att vara på säkra sidan för att minimera misständningar pga spolar.
Har planerat att göra en uppgradering i vinter så står ju emellan VAG och M52. Alla kommer ju säga VAG alla dagar i veckan, men tänker mest simpelt och kostnadsmässigt.
Ha de gött!
/Robban