Halloj,
Har liten fundering när det gäller spolar till M50 maskinerna så vet jag att just original spolarna inte orkar med efter visst laddtryck och effekt även med knackade stift (började misstända vid 1.7 bar).
Det jag hört är att folk tydligen kör med M52 ventilkåpan och med M52B28 spolarna. Hur fungerar dessa emot M50B25 spolarna?
Funkar utan modifiering med härva och liknande?
Eller hur fungerar M52 mot VAG spolar? Hur fungerar det med VAG till ett PNP sprut? Vad måste göras på härvan för att få dom o lira utan att bränna nått?
Har dock inte tänkt at ladda över 1.5 bar egentligen då jag åker ickevanos stakar och M52 kolvar, men känner mer för att vara på säkra sidan för att minimera misständningar pga spolar.
Har planerat att göra en uppgradering i vinter så står ju emellan VAG och M52. Alla kommer ju säga VAG alla dagar i veckan, men tänker mest simpelt och kostnadsmässigt.
Ha de gött!
/Robban
Spolar till M50B28 med VEMS PnP
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 76
- Joined: 19 Sep 2011, 18:01
- Location: Kardis
Re: Spolar till M50B28 med VEMS PnP
Tjena, har ingen koll på om m50 och m52 spolar skiljer sig rent effektmässigt men om du bestämmer dig för att testa med såna så har jag 12 styck spolar liggande som är till salu å kan skickas, 6 bremi från min 330 dvs m54 och 6 från en 528 med m52tu. Vad jag förstått så är det samma spolar i m52 som i m52tu/m54.
BMW E46 330i M54B30 turbo
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=92333" onclick="window.open(this.href);return false;
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=92333" onclick="window.open(this.href);return false;