Eftersom att man bor så centralt så har jag väldigt långt till alla racingbanor/dragracebanor som lämpar sig för E30:in, rallycrossbanor finns däremot ett flertal här uppe


Det är ju då en -84:as e30 Dragracebil som jag modifierat lite för att kunna användas att sladda med också.
Bästa tid chassiet gjort på 402m av förra ägaren är 8,79 med en 1000hp M50 motor i.
Är inte körd mer än in och ut ur garaget efter lack (Audis Brilliantröd) så är kanonfin i lacken.
Finns lite småfix kvar att fixa till på den men är fullt körbar som den står!
Länk till byggtråd: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=72293" onclick="window.open(this.href);return false;
Chassie:
-”Backhalfed” chassie med 4-link
-Fullbur för dragracingtider ner till 8,5sek (ej taggad just nu)
-Bakflyttad torpedvägg för att få motorn längre bak
-Karossen är skärmbreddad runtom, ca.14cm/sida bak och ca.5cm/sida fram
-Plastrutor runtom utom vindrutan
-Glasfiber Huv samt bagagelucka
-M-tech 2 paket i glasfiber
Bakaxel
-Ford 9" Axelhus med förstärkningar (Har 2st Banjos, en smal för dragracing samt en bredare för gatfälgar)
-Strange Engineering Alu Diffhus (finns ett org. diffhus med öppen 28spline diff också)
-Strange Engineering Spole
-Strange Engineering 4.30 Utväxling
-Mooser Engineering 35 splines drivaxlar
-Hoosier frontrunners på avsmalnade Alufälgar
-Hoosier 10,5*31" ET Drag på Weld racingfälgar
-M3 E30 bromsar fram , Supra MK3 bromsar på brada bakaxeln , Wilwood bromsar på Korta axeln
-OBP Pedalställ med bromsvåg
-Justerbara AVO coilovers bak , Justerbara D2 Coilovers fram
-E46 bärarmar fram samt modifierade spindlar för mer styrvinkel
-E36 Kuggstång med servo
-Hydraulisk handbroms
-Bromsskärm
Motorn är en S38B36 i grunden
-CP-pistons 95mm kolvar
-PPF H-profil stakar
-Topp,kamaxlar och insug från S38B38 (Större ventiler/insug)
-Pyramidrings Toppackning
-ARP Bult till Topp, ram/vevöverfall, svänghjul
-Stödgördel
-Custombyggt grenrör
-Borg Warner S400sx3 82mm turbo
-Vipec V44 Motorstyrning
-VAG 115F tändspolar
-Bosch 1680cc spridare
-Aeromotive Bränsletrycksregulator
-Aeromotive Bränslefilter
-3st Bosch 044 Bränslepumpar
-Custombyggt oljetråg samt oljepickup med tråget bak
-Fuelcell i plast
-Stor aluminiumkylare
-Motoroljekylare
-S38b36 enkelmassesvänghjul
-3-skivig 7,25" RAM clutches koppling
-Borg Warner T-56 6 växlad manuell Växellåda från en Chevrolet Camaro
Okänd effekt just nu, Tidigare utförande gav den 913whp/1088Nm på 1,6bar.
Nu med bättre turbo,grenrör, 3,8L topp och 2bar laddtryck, Troligen +1000whp

Kan sälja chassiet för sig och motor och låda för sig ifall nån skulle vara intresserad av det.
Kan ev. ta en bra rallycrossbil i inbyte.
Har säkert glömt nånting, men det borde vara allt i stora drag.
/
Morgan Roth Andersson 073-0624940
mogge89@hotmail.com





