Har precis hämtat m5:an (e39) från kopplingsbyte och på vägen hem börjar den gå som skit.
Svarar inte på gas överhuvudtaget under 2000 varv, går hyffsat på jämn gas över 2000 men orkar inte varva ur (typ som helt tätt luftfilter).
Verkade gå på de flesta burkar ända tills verkstan satte i datorn och nollställe något? då stängde motorn av en bank så nu går den på 4:a
Tror felkoderna var:
71; Function, inlet VANOS, bank 2
B8; Function, inlet VANOS, bank 1
O2 Sensor Heater Control Circuit (Bank 1 Sensor 1)
O2 Sensor Heater Control Circuit (Bank 2 Sensor 1)
Är det vanligt att kamkedjan kan kugga över på en s62, bilen har gått ca 25000 mil. Eller är det bara vanos/vanosarna som är skrot, men då borde den väl gå på hög eller lågvarv? Man kan väl aldrig ha sån tur att det är kamaxelgivarna?
Något som har tips att komma med, kollar man så att kamarna står rätt till att börja med? (ganska mkt jobb)
//Andreas
S62 hoppad kamkedja?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: S62 hoppad kamkedja?
Låter som kamgivare, min höll på sådär! dock lämnar den heludda felkoder tills jag läste av med en bra bmwläsare!
Väldigt vanligt fel att dessa givare kastar in, misstänker att nån av avgaskamgivarna börjat spöka nu, ska dra felkoder och byta båda vid tillfälle =)
Väldigt vanligt fel att dessa givare kastar in, misstänker att nån av avgaskamgivarna börjat spöka nu, ska dra felkoder och byta båda vid tillfälle =)
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;