Hej,
Som topic säger så har det hänt något med turbosetupen. Jag har precis monterat på turbogrejerna och vi-pec sprutet efter att ha kört sugis i drygt ett år och nu har jag problem med laddtrycket.
Innan turbomotorn hinkades ut så gick den som den skulle med ett Max tryck på 1,3 bar vid Runt 4000rpm. Nu laddar den drygt 0,7bar och laddet skjuter inte på förens 4500rpm och fullt ladd uppnås runt 5500rpm.
Motorsetup:
Orörd M50b25v så när som på cooperingpackning
Äkta tail wg
2,5" tryckrör på avgassidan och 3" på insugssidan
Precision turbo
900cc spridare
Deatchwerk 300 pump
Etanol
Vi-pec ECU
Jag har koppat bort laddtryckregleringen men utan resultat, exakt samma fel.
Provtryckt WGn, börjar öppna vid 0,6bar om manometern stämmer (feltemas).
Kontrollerat alla skarvar på tryckrören, dock inte trycktestat än.
Någon som har någon idé på vad som kan förorsaka detta fel?
Mvh Björn
Dåligt och sent laddtryck m50b25V
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Dåligt och sent laddtryck m50b25V
Äger:
Bmw 325 turbo -93
BMW m5 e39 -01
BMW 530i -01
BMW 328 -96
Mitsubishi EVO 5 -98
Bmw 323 (2.6l) -86
Bmw 325 turbo -93
BMW m5 e39 -01
BMW 530i -01
BMW 328 -96
Mitsubishi EVO 5 -98
Bmw 323 (2.6l) -86