m50b25 oljeläckage mellan topp och block?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
m50b25 oljeläckage mellan topp och block?
märkte efter topp bytet på min m50 att det läcker lite olja.... ett av ställena verkar vara mellan topp och block på avgassidan längs in mot lådan, toppen sitter med ARP på det angivna momentet enligt instruktionerna man fick med bultarna, om blocket spruckit lite runt ett bulthål, kan det vara möjligt att det läcker där då? oljan kommer inte ifrån ventilkåpspackningen åvan utan rinningen börjar precis där toppackningen sitter... om det skulle vara så, bara fylla på olja och gasa eller riva ner allt igen?.. 

Re: m50b25 oljeläckage mellan topp och block?
Jag hade en topp som läckte där och då var det styrningen mellan topp och block som hamnat snett och låg delvis mellan packning och topp. Läckte så lite att det inte var ett problem utan det upptäcktes när jag lyfte toppen av annan anledning.
jaha! det skulle mycket väl kunna vara så i detta fall också! tack för tipset!Jens92 wrote:Jag hade en topp som läckte där och då var det styrningen mellan topp och block som hamnat snett och låg delvis mellan packning och topp. Läckte så lite att det inte var ett problem utan det upptäcktes när jag lyfte toppen av annan anledning.
- Nisse Järnet
Det rinner inte från baksidan av ventilkåpan då?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.