Håller på att plocka ihop min s38b36 nu och funderar på om det finns några svagheter ni som använt dessa motorer märkt av?
Har helsmidd botten men toppen är original ännu så är det något man behöver uppdatera där för att få en hållbar maskin, ventiler, fjädrar, oljepump osv??
Kommer användas till driftig så mycket varvande blir det ju..
Mvh
Ni som kör s38 turbo, se hit!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 167
- Joined: 21 Sep 2011, 14:08
Ni som kör s38 turbo, se hit!
Mina leksaker: https://www.garaget.org/BomanP
-
- Posts: 65
- Joined: 23 Aug 2013, 16:29
- Location: kramfors
Re: Ni som kör s38 turbo, se hit!
vissa säger att man alltid ska byta oljepump men har det inte varit något problem innan så varför byta nått som fungerar bramister_tuned wrote:Håller på att plocka ihop min s38b36 nu och funderar på om det finns några svagheter ni som använt dessa motorer märkt av?
Har helsmidd botten men toppen är original ännu så är det något man behöver uppdatera där för att få en hållbar maskin, ventiler, fjädrar, oljepump osv??
Kommer användas till driftig så mycket varvande blir det ju..
Mvh
tycker jag, men i toppen skulle jag ha köpt ppfs ventilfjäderkitt du har redan nu lagt ut bra med slantar på motorn
På min B38 så viktjusterade jag kolvar stakar vev svänghjul+koppling och köpte ventilfjäderkitt cotade kolvtoppar+
ventiler+ mirafrästa ventilsäten,,, finns mycket att köpa men det drar i väg rätt fort dyr motor att bygga men grym motor när
den är klar kan jag intyga Mvh Tobbe
Tobbe.