Hittat 3 möjliga lådor men vet inga beteckningar än så lite svårt hitta info. Vad jag letar är vad är det för utväxlingar på dom. Bilarna som släppt dom ifrån sig är, "gamla" modellen av 530. Bör väl vara 90-tal iaf. 530 fanns väl inte tidigare. 525 24V, bör väl åxå vara 90-tal. Och den sista kom från antingen 523 eller 528 -98 el -99.
530 lådan borde ha 1:1 på femman om jag luskat rätt. Men är ändå inte säker. Nån som kan dela med sig av sina BMW-kunskaper?
Ska monteras ihop med en Volvo t4 snurra.
Fick lite mer info, 530 var -89/90 och 525 -95/96 samtliga 5-växlade.
BMW lådor
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- bmw-slangen
- Posts: 1386
- Joined: 23 Dec 2006, 22:56
- Location: Malmö
- Contact:
Re: BMW lådor
Den "tidiga" E34 530i hade M30B30-motorn dvs en rak sexa. Denna modell fanns 1988 och 1989 här i Sverige. Den kom tillbaka 1993 men då hade den en V8-motor.
Växellådan som satt på den "tidiga" E34 535i hette Getrag 260/6 och kan enkelt identifieras då den har kylflänsar undertill (vilket inte de mindre Getrag 260/5 lådorna har) - se bild nedan på en Getrag 260/6.
Utväxlingen för en "tidig" E34 530i är följande
1:a 3.83
2:a 2.20
3:e 1.40
4:e 1.00
5:e 0.81
R 3.46
Växellådan som satt på den "tidiga" E34 535i hette Getrag 260/6 och kan enkelt identifieras då den har kylflänsar undertill (vilket inte de mindre Getrag 260/5 lådorna har) - se bild nedan på en Getrag 260/6.
Utväxlingen för en "tidig" E34 530i är följande
1:a 3.83
2:a 2.20
3:e 1.40
4:e 1.00
5:e 0.81
R 3.46
E30 323i -85 : 100% track day car