Tjenare har en liten fråga angående att varva mer än standard med en m52b28 n/a motor
Setupen ser ut som så här eller iaf Setupen jag vill ha
M52b28 med m52b25 kolvar
Ppf ventilfjädrar med iv innerfjädar
Ppf kammar
Portad topp
M50B25 insug 3 eller 3.5" spjällhus s50b32 lmm
Och spridare. Mappad original box.
Men frågan är då håller det att varva 8-8500 rpm eller behövs det något mer? Annan oljepump eller om det bara är axeln man byter kan ju vara bra kanske.
Tänker just så man inte köper dessa grejer och sen inte kan nyttja dom.
Eller det kanske gör en jätte skillnad med kammarna om man varvar tex 7500 bara.
Vill ha en motor med en rapp karaktär och iaf få ut 250+
Just nu har jag m52 b28 botten 2st toppar
En styck b20 iv topp att ta fjädrar ifrån
M52 b25 kolvar
M54 b30 insugskam
M50 b20iv insugskam
M50b25 insug
Extraktor grenrör
M30 svänghjul från e12 528i väger ca 7.5kg e28 m535 tryckplatta och lamell.
Iv toppen och kammarna sitter just nu på min m52b20 som ska gå som test motor med kammarna plus att jag ville få i en 6a fortare i min 316 compact.
Kanske är onödigt att lägga dessa ca 18 tusen för kammar ventilfjädrar och oljepumpsaxel för vad det ger i effekt
Varva med M52B28
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Schlex.320
- Posts: 96
- Joined: 07 Apr 2011, 21:22
- Location: Lidköping
Varva med M52B28
Alexander
Lidköping/Järpås
0709205593
Lidköping/Järpås
0709205593