JaJsEn - BMW e30 M50B25
Posted: 21 Nov 2005, 14:32
tja, nu när forumet ändå nollades (argh) så passar ja på att slänga upp en liten tråd om mitt projekt.
skall bygga mej en show and go e30 (mestadels go =) med en m50 spis
det ja tänkt mej i motorväg i första vertionen blir följande
*Walbro pump
*några passande spridare
*V.E.M.S. motorstyrning
*PPF 50mm dumpventil
*Intercooler 450x300x100mm
*ARP topplock pinnbultsats
*MLS
*SC61
*Tial 38mm wastegate
utan att direkt öppna motorn igentligen (bara lyfta topp o kolla så att den ser o låter fräch)
tryckrör o grenrör skall ja knopa iho själv, tryckrören bli väll troligtvis polerad aluminium eller rostfritt.
chassimessigt blir det justerad bakvang för att kunna ställa toe-in samt camber, annars är det en 40/40 sänkning o K/F:s gas sportdämpare. Hårdare bussningar överallt typ, blandat alu och nylon (eller liknande).
Drivlinan blir följande
*NY orginal lamell o 618 tryckplatta
*Orginal E30 325 låda (gatrag 260)
*E30 stora diffen med uppspännd lamelldiff (skall gås igenom o mätas så jag får reda på hur spännd den är, samt kolla över lagreglapp o packboxar)
*Orginal drivaxlar
Utsidan då,
*M-tech II sidokjolar samt dörrpaneler
*Rieger GTS fram och bak spoiler
*M-tech dubbelvinge
*Ny lack (orginal Diamantsvart)
*Borbet 16x9" med spegelblank (polerat själv) fälgkant o 215/40ZR16 däck = tyskstuk =)
*(allternativt Compomotive MO 17x8", om finanserna tillåter)
det är väl lså det ser ut i dagsläget, så snart (efter jul troligtvis) får PPF en liten beställning.
mvh Erik Jakobsson
skall bygga mej en show and go e30 (mestadels go =) med en m50 spis
det ja tänkt mej i motorväg i första vertionen blir följande
*Walbro pump
*några passande spridare
*V.E.M.S. motorstyrning
*PPF 50mm dumpventil
*Intercooler 450x300x100mm
*ARP topplock pinnbultsats
*MLS
*SC61
*Tial 38mm wastegate
utan att direkt öppna motorn igentligen (bara lyfta topp o kolla så att den ser o låter fräch)
tryckrör o grenrör skall ja knopa iho själv, tryckrören bli väll troligtvis polerad aluminium eller rostfritt.
chassimessigt blir det justerad bakvang för att kunna ställa toe-in samt camber, annars är det en 40/40 sänkning o K/F:s gas sportdämpare. Hårdare bussningar överallt typ, blandat alu och nylon (eller liknande).
Drivlinan blir följande
*NY orginal lamell o 618 tryckplatta
*Orginal E30 325 låda (gatrag 260)
*E30 stora diffen med uppspännd lamelldiff (skall gås igenom o mätas så jag får reda på hur spännd den är, samt kolla över lagreglapp o packboxar)
*Orginal drivaxlar
Utsidan då,
*M-tech II sidokjolar samt dörrpaneler
*Rieger GTS fram och bak spoiler
*M-tech dubbelvinge
*Ny lack (orginal Diamantsvart)
*Borbet 16x9" med spegelblank (polerat själv) fälgkant o 215/40ZR16 däck = tyskstuk =)
*(allternativt Compomotive MO 17x8", om finanserna tillåter)
det är väl lså det ser ut i dagsläget, så snart (efter jul troligtvis) får PPF en liten beställning.
mvh Erik Jakobsson