Har en E30 med framvagn från en e36 325 och bakvagn från en e36 compakt. Nu till vintern tänkte jag investera i ett par nya coilovers.
Coiloverdjungeln är alltid lika spännande att leta i.
Har en budget på nånstans mellan 5-10 tusen. Är inte på jakt efter nått billigt skräp då det redan sitter nått noname på bilen.
Vill gärna ha justerbar hårdhet.
Så min fråga är nu:
Vad kör ni för märke och modell av coils på era bilar och är det något ni skulle rekommendera? Motivera gärna varför
Kör med yellowspeed på min, samma som d2, ksport, xyz osv bara dom har annorlunda färg. Funkar bra har inte kört så mycket dock. Ska du ha separat eller integrerad fjädrar? Jag kör separat just nu önskar jag valde integrerade då det blir lättare att ställa in/smidigare. Men du lär bli nöjd oavsett tror jag
Du kan föresten få välja hårdhet på fjädrar oxå till dessa kitt utan extra kostnad om du nu vill ha lite hårdare fjädrar än vad som säljs med kittet vad jag hört
Molna wrote:Kör med yellowspeed på min, samma som d2, ksport, xyz osv bara dom har annorlunda färg. Funkar bra har inte kört så mycket dock. Ska du ha separat eller integrerad fjädrar? Jag kör separat just nu önskar jag valde integrerade då det blir lättare att ställa in/smidigare. Men du lär bli nöjd oavsett tror jag
Du kan föresten få välja hårdhet på fjädrar oxå till dessa kitt utan extra kostnad om du nu vill ha lite hårdare fjädrar än vad som säljs med kittet vad jag hört
Tänkte köra separat. Har för mig jag läste nått nånstans om att man va tvungen att riva bort påfyllnadsröret till tanken om man körde integrerade?
Å fan, kanske ska kolla lite på hårdhet då. Har du dina coils på en e30? Vad tycker du om om?
Molna wrote:Kör med yellowspeed på min, samma som d2, ksport, xyz osv bara dom har annorlunda färg. Funkar bra har inte kört så mycket dock. Ska du ha separat eller integrerad fjädrar? Jag kör separat just nu önskar jag valde integrerade då det blir lättare att ställa in/smidigare. Men du lär bli nöjd oavsett tror jag
Du kan föresten få välja hårdhet på fjädrar oxå till dessa kitt utan extra kostnad om du nu vill ha lite hårdare fjädrar än vad som säljs med kittet vad jag hört
Tänkte köra separat. Har för mig jag läste nått nånstans om att man va tvungen att riva bort påfyllnadsröret till tanken om man körde integrerade?
Å fan, kanske ska kolla lite på hårdhet då. Har du dina coils på en e30? Vad tycker du om om?
Ingen aning hur det blir med påfyllnadsröret då jag har fuelcell men har oxå läst nått om det
Japp har på e30, Kör separat fjäder/dämpare bak. Tycker den är för hög även om jag har 5mm kvar att ljustera tills det bottnar.. Lär få ta bort mina "ljusteringmuttrar" för att komma ner lite till. Kör till och med 18" förväntade mig inte att den skulle vara så hög och att det inte gick ljustera tillräckligt iof så sitter mina fälgar rätt långt ut oxå vilket gör att det syns mer.. tydligen många fler som har problem med att det inte sänker tillräckligt bak med separata fjädrar/dämpare, efter mina sökningar på nätet.. Det är det negativa. Annars är jag nöjd med dom, fram kan man ljustera mycket lågt. Har bara provat köra dämparna inställt rätt mjukt men tycker endå den funkar fint för gata. Vet ej om det blir stor skillnad med hårdare inställt, får testa mer i sommar har 7/8kg fjädrar på min, vilket är standard på yellowspeed coilsen
Molna wrote:Kör med yellowspeed på min, samma som d2, ksport, xyz osv bara dom har annorlunda färg. Funkar bra har inte kört så mycket dock. Ska du ha separat eller integrerad fjädrar? Jag kör separat just nu önskar jag valde integrerade då det blir lättare att ställa in/smidigare. Men du lär bli nöjd oavsett tror jag
Du kan föresten få välja hårdhet på fjädrar oxå till dessa kitt utan extra kostnad om du nu vill ha lite hårdare fjädrar än vad som säljs med kittet vad jag hört
Tänkte köra separat. Har för mig jag läste nått nånstans om att man va tvungen att riva bort påfyllnadsröret till tanken om man körde integrerade?
Å fan, kanske ska kolla lite på hårdhet då. Har du dina coils på en e30? Vad tycker du om om?
Ingen aning hur det blir med påfyllnadsröret då jag har fuelcell men har oxå läst nått om det
Japp har på e30, Kör separat fjäder/dämpare bak. Tycker den är för hög även om jag har 5mm kvar att ljustera tills det bottnar.. Lär få ta bort mina "ljusteringmuttrar" för att komma ner lite till. Kör till och med 18" förväntade mig inte att den skulle vara så hög och att det inte gick ljustera tillräckligt iof så sitter mina fälgar rätt långt ut oxå vilket gör att det syns mer.. tydligen många fler som har problem med att det inte sänker tillräckligt bak med separata fjädrar/dämpare, efter mina sökningar på nätet.. Det är det negativa. Annars är jag nöjd med dom, fram kan man ljustera mycket lågt. Har bara provat köra dämparna inställt rätt mjukt men tycker endå den funkar fint för gata. Vet ej om det blir stor skillnad med hårdare inställt, får testa mer i sommar har 7/8kg fjädrar på min, vilket är standard på yellowspeed coilsen
Blir att köra med separat bak för min del då det sitter en helt ny original tank och jag är för lat för att bygga fuelcell
Att den blir lite högre bak är inget jag bryr mig om. Har problem idag med att den är jävligt låg bak och tar i i skärmarna så fort man gasar lite.
Är van vid stenhårda billiga coils på bilarna så att kunna justera dom lite mjukare kommer bli en revolution haha
På evon kör jag xyz tarmac rally och är nöjd med dom Justerbar hårdhet. Lite dåligt rostskydd dock om man vill köra året om. Blir snabbt ytrost om man inte dränker dom i hålrumsvax eller nåt.
jag kör med gaz gold (compact cup i england) de ha rätt mjuk sättning för att vara för bana och funkar mycket bra på gatan de ligger lite över din budget och det ingår inte ställbar topplagring de kör med separat fjäder bak jag valde race fjäder jag har skottsäker bakvagn