Tjena!
Jag har en riktigt fin e30 318i som jag vill turbo konventera men jag är bara ute efter att få ett komplett system som i början inte ger alls mycket hästar.
Men jag vill ha en grund till något jag kan fortsätta bygga på och skaffa ännu mer effekt ifrån men jag vet inte exakt om vad jag ska ha för saker som behövs.
de behöver inte va nya saker utan de kan va från andra bilar osv. Tacksam för tips o
Turbo hjälp m10b18
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Turbo hjälp m10b18
Hej!
Har du läst FAQ turbokonvertera BMW som är klistrad i detta forum?
Sök/googla snik turbo BMW m10, E30 mm
En bra start köp ett EMS lär dej mappa/installera på original motor.
Sen bygga turbo.
Nackdelen kan va att priset avskräcker vissa, och att man kan säkert göra en komplett snik installation för halva priset av bara ems insprutets kostnad.
Men med lite motoröra bra kompisar/utrustning samt lite tur så går det nog snika ihop lite tryck å pys.
Olika mätgrejer Bredbandslambda,avgastemp är bra att ha.
Att turbo konvertera en bmw skiljer inget mot en volvo,wv mm. i hårdvaran runt om.
Därför orkar jag ju inte räkna upp alla delar som är ingår för det hittar du om du söker runt på nätet.
Prova annonsera om m10 turbo grejer så kanske någon har liggandes.
Har du läst FAQ turbokonvertera BMW som är klistrad i detta forum?
Sök/googla snik turbo BMW m10, E30 mm
En bra start köp ett EMS lär dej mappa/installera på original motor.
Sen bygga turbo.
Nackdelen kan va att priset avskräcker vissa, och att man kan säkert göra en komplett snik installation för halva priset av bara ems insprutets kostnad.
Men med lite motoröra bra kompisar/utrustning samt lite tur så går det nog snika ihop lite tryck å pys.
Olika mätgrejer Bredbandslambda,avgastemp är bra att ha.
Att turbo konvertera en bmw skiljer inget mot en volvo,wv mm. i hårdvaran runt om.
Därför orkar jag ju inte räkna upp alla delar som är ingår för det hittar du om du söker runt på nätet.
Prova annonsera om m10 turbo grejer så kanske någon har liggandes.