Problem luftning av bromsar E46 M3
Posted: 07 Apr 2016, 09:10
Har haft bytt huvudbromscylinder och bromsdon och får nu inte ut luften i systemet, det är inte lite luft heller, pedalen går att trampa i bott
Har testat
1. lufta som vanligt på bromsoken med en sån tryckdriven luftare http://www.mekster.se/media/catalog/pro ... 442045.png" onclick="window.open(this.href);return false;
runt om. ingen skillnad. olja kommer ut ur nipplarna mm.
2. luftade på oken och körde INPA där den sätter igång ABS ventilerna, den körde FR/RR hjulen sedan FL/RL hjulen.
Lite osäker om jag behövde trycka ner bromspedalen, pumpa etc? när jag har trycksatt med luftaren.
Har testat att trycka ner bromspedalen också men det gjorde ingen skillnad.
3. Hade loss Huvudbromscylindern och trykte in stången i bott samtidigt som jag jag hade i vätska i behållaren och när jag släppte försökte jag täcka hålen för bromsrören. Försökte alltså göra en sk "Bench bleed" dessvärre rinner ju förmodligen den mesta oljan ut igen innan man har skruvat dit rören.
körde 2an igen sedan efter jag gjorde detta men pedalen är fortfarande kass. Duktigt trött på detta nu Vad fan gör man ?
Kan det vara nå luft skit i huvudbromscylindern som inte kan luftas bort med den på plats i bilen? eller är det något galet med INPA luftningen?
Nån som har nå tips eller idé vad man kan göra?
Har testat
1. lufta som vanligt på bromsoken med en sån tryckdriven luftare http://www.mekster.se/media/catalog/pro ... 442045.png" onclick="window.open(this.href);return false;
runt om. ingen skillnad. olja kommer ut ur nipplarna mm.
2. luftade på oken och körde INPA där den sätter igång ABS ventilerna, den körde FR/RR hjulen sedan FL/RL hjulen.
Lite osäker om jag behövde trycka ner bromspedalen, pumpa etc? när jag har trycksatt med luftaren.
Har testat att trycka ner bromspedalen också men det gjorde ingen skillnad.
3. Hade loss Huvudbromscylindern och trykte in stången i bott samtidigt som jag jag hade i vätska i behållaren och när jag släppte försökte jag täcka hålen för bromsrören. Försökte alltså göra en sk "Bench bleed" dessvärre rinner ju förmodligen den mesta oljan ut igen innan man har skruvat dit rören.
körde 2an igen sedan efter jag gjorde detta men pedalen är fortfarande kass. Duktigt trött på detta nu Vad fan gör man ?
Kan det vara nå luft skit i huvudbromscylindern som inte kan luftas bort med den på plats i bilen? eller är det något galet med INPA luftningen?
Nån som har nå tips eller idé vad man kan göra?