Har haft bytt huvudbromscylinder och bromsdon och får nu inte ut luften i systemet, det är inte lite luft heller, pedalen går att trampa i bott
Har testat
1. lufta som vanligt på bromsoken med en sån tryckdriven luftare http://www.mekster.se/media/catalog/pro ... 442045.png" onclick="window.open(this.href);return false;
runt om. ingen skillnad. olja kommer ut ur nipplarna mm.
2. luftade på oken och körde INPA där den sätter igång ABS ventilerna, den körde FR/RR hjulen sedan FL/RL hjulen.
Lite osäker om jag behövde trycka ner bromspedalen, pumpa etc? när jag har trycksatt med luftaren.
Har testat att trycka ner bromspedalen också men det gjorde ingen skillnad.
3. Hade loss Huvudbromscylindern och trykte in stången i bott samtidigt som jag jag hade i vätska i behållaren och när jag släppte försökte jag täcka hålen för bromsrören. Försökte alltså göra en sk "Bench bleed" dessvärre rinner ju förmodligen den mesta oljan ut igen innan man har skruvat dit rören.
körde 2an igen sedan efter jag gjorde detta men pedalen är fortfarande kass. Duktigt trött på detta nu Vad fan gör man ?
Kan det vara nå luft skit i huvudbromscylindern som inte kan luftas bort med den på plats i bilen? eller är det något galet med INPA luftningen?
Nån som har nå tips eller idé vad man kan göra?
Problem luftning av bromsar E46 M3
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Problem luftning av bromsar E46 M3
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Re: Problem luftning av bromsar E46 M3
misstänker det är luft i huvudbromscylindern.
Måste man lufta den i bänk?
https://www.youtube.com/watch?v=kEPXgDGU6_0" onclick="window.open(this.href);return false;
Tänkte att om man tar loss slangarna som går från HB till ABS och stoppar dom i Bromsvätska behållaren sedan trampar långsamt på bormsen borde det göra samma sak som i filem väl?
Måste man lufta den i bänk?
https://www.youtube.com/watch?v=kEPXgDGU6_0" onclick="window.open(this.href);return false;
Tänkte att om man tar loss slangarna som går från HB till ABS och stoppar dom i Bromsvätska behållaren sedan trampar långsamt på bormsen borde det göra samma sak som i filem väl?
Du menar en nisse som pumpar sen håller nere och man själv öppnar på nippeln? nja, jo bra fram på ett hjul men kände ingen skillnad, tänkte då eftersom man provat att pumpa med INPAS luft sekvenser och tryckluftaren borde det ge samma effekt.. Men det kan kanske vara värt att göra på samtliga.
Börjar bak då, H + V sen fram är det väl?
Det är väl inget med att man måste starta bilen och låta den gå ett tag eller så? så vart det på nån toyota...
Börjar bak då, H + V sen fram är det väl?
Det är väl inget med att man måste starta bilen och låta den gå ett tag eller så? så vart det på nån toyota...
Luften satt i ledningarna mellan HB och ABs lossade dom vid ABS och sedan körde jag tryck med tryckluftaren tills det kom bromsvätska där.