Kopplings problem zf
Posted: 21 Feb 2016, 01:47
Tjenare!
Setup: (E36 325i m50iv)
m20 svänghjul (Av svarvat 1mm för inspänning)
6puck fjädrad
618 tryckplatta
Zf låda Tillhörande (Gaffel & kopplingscylinder från e34 525i)
På svetsade 10mm distanser på urtrampningslagret
Mitt problem är att de börja med att jag satte i kopplings cylindern och lufta och allt och trampade till på kopplingen och sköt ut pinnen och visade sig att de var 10.3mm in till gaffeln från botten på skruvskallarna på utsidan på lådan.
Kopplingscylinder var 10.4mmm, så jag förlängde den med 30mm för att ens få något arbetsområde för pinnen att jobba på och detta känns redan fel.
Med denna setup resulterar att han inte kopplar ur och går emot något i lådan.
Har inte hunnit rivit ner lådan men tänkte om någon har någon gissning vad som kan vara galet?
Tycker att gaffeln borde vara närmare en vad jag fick de till när jag mätte.
Passar gaffeln från e36 325i getrag 220 lådan?
Setup: (E36 325i m50iv)
m20 svänghjul (Av svarvat 1mm för inspänning)
6puck fjädrad
618 tryckplatta
Zf låda Tillhörande (Gaffel & kopplingscylinder från e34 525i)
På svetsade 10mm distanser på urtrampningslagret
Mitt problem är att de börja med att jag satte i kopplings cylindern och lufta och allt och trampade till på kopplingen och sköt ut pinnen och visade sig att de var 10.3mm in till gaffeln från botten på skruvskallarna på utsidan på lådan.
Kopplingscylinder var 10.4mmm, så jag förlängde den med 30mm för att ens få något arbetsområde för pinnen att jobba på och detta känns redan fel.
Med denna setup resulterar att han inte kopplar ur och går emot något i lådan.
Har inte hunnit rivit ner lådan men tänkte om någon har någon gissning vad som kan vara galet?
Tycker att gaffeln borde vara närmare en vad jag fick de till när jag mätte.
Passar gaffeln från e36 325i getrag 220 lådan?