Har en e34 med m50b25 vanos motor.
465cc spridare (r spridare)
K27
Progressiv btr, orginal är borttagen.
Org bensin pump (walbro 455 ligger i bilen o ska monteras)
Körs på 98a.
3" orginal lmm på trycksidan(på orginal platsen i ic rör)
Segstartad som fan, man får nöta länge. Går alltid igång.
Risig tomgång, svarar risigt. Går på alla cyl.
Svartryker.
Bb lambdan har jag inte hunnit koppla in.
Vad bör bilen funka på för bränsletryck? Har ej körts, vill få en bra tomgång först.
Vart vill man ha lmm för att de ska bli bra? Räcker 3" eller måste man ha större? 4"?
Vilket bränsletryck bör funka?
M50b25 turbo problem
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 19
- Joined: 24 Oct 2014, 23:54
M50b25 turbo problem
Bmw e34 525 turbo. Fekzen edition. 330whp
Bmw e39 528 turbo. 505whp
Bmw e39 528 turbo. 505whp
Re: M50b25 turbo problem
Har ett chipp som är anpassat för dom större spridarna. Vet inte vad som sitter orginal men kan tänka mig att spridarna du har är dubbelt så stora. Tror du måste korta insprutnings tiden .
Robert Elg