Page 1 of 1

Stigande bränsletryck vid tomgång

Posted: 08 Jan 2016, 01:17
by brogan
Hej

Jag har följande setup : Intank 044 som matar 2l catch med 1st AN6 och 2st AN6 som retur. Från catch har jag 2st 044 parallellt via filter som matar fuelrail med 1st AN8, efter rail så har jag en aeromotive A1000 btr med 1st AN8 retur till catch.

Vad som händer är att när bilen står på tomgång så stiger bränsletrycket med ca 0,5bar och motorn börjar gå ojämnt. Kan detta bero på att 044 är för effektiv och bygger tryck i catchtanken?

Bilen är en RS4 B5

Re: Stigande bränsletryck vid tomgång

Posted: 08 Jan 2016, 10:14
by Pimplaren
Låter lite som att 044an i tanken jobbar för hårt samt a1000 regulatorn har väl AN10 in och AN6 ut? eller är din moddad?

http://server.pure-pf.com/webshop2/inde ... &id_lang=7" onclick="window.open(this.href);return false;

https://aeromotiveinc.com/products-page ... regulator/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Stigande bränsletryck vid tomgång

Posted: 08 Jan 2016, 12:10
by brogan
Pimplaren wrote:Låter lite som att 044an i tanken jobbar för hårt samt a1000 regulatorn har väl AN10 in och AN6 ut? eller är din moddad?

http://server.pure-pf.com/webshop2/inde ... &id_lang=7" onclick="window.open(this.href);return false;

https://aeromotiveinc.com/products-page ... regulator/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yes, ska testa att koppla ur pumpen i tanken och se vad som händer då.
Stämmer bra ang regulatorn, använt en AN6-AN8 hane och 2st AN10-AN8, ej ombyggd. Vet andra som kör AN8 fram och AN6 retur utan problem, så det lutar åt pumpen i tanken.

Re: Stigande bränsletryck vid tomgång

Posted: 09 Jan 2016, 12:23
by Pimplaren
brogan wrote:
Pimplaren wrote:Låter lite som att 044an i tanken jobbar för hårt samt a1000 regulatorn har väl AN10 in och AN6 ut? eller är din moddad?

http://server.pure-pf.com/webshop2/inde ... &id_lang=7" onclick="window.open(this.href);return false;

https://aeromotiveinc.com/products-page ... regulator/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yes, ska testa att koppla ur pumpen i tanken och se vad som händer då.
Stämmer bra ang regulatorn, använt en AN6-AN8 hane och 2st AN10-AN8, ej ombyggd. Vet andra som kör AN8 fram och AN6 retur utan problem, så det lutar åt pumpen i tanken.

Jo men kör dom 3st 044 i samma system? låter som att an6 returen som har ett väldigt litet hål inne i regulatorn strular till de och tvingar upp soppatrycket på tomgång..
Hade BMW 130 originalpump i tanken, till catchen, 2st 044 och an8 turretur samt nuke regulator på min m535, inga sånna bekymmer alls!

Re: Stigande bränsletryck vid tomgång

Posted: 11 Jan 2016, 21:37
by brogan
Pimplaren wrote:
brogan wrote:
Pimplaren wrote:Låter lite som att 044an i tanken jobbar för hårt samt a1000 regulatorn har väl AN10 in och AN6 ut? eller är din moddad?

http://server.pure-pf.com/webshop2/inde ... &id_lang=7" onclick="window.open(this.href);return false;

https://aeromotiveinc.com/products-page ... regulator/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yes, ska testa att koppla ur pumpen i tanken och se vad som händer då.
Stämmer bra ang regulatorn, använt en AN6-AN8 hane och 2st AN10-AN8, ej ombyggd. Vet andra som kör AN8 fram och AN6 retur utan problem, så det lutar åt pumpen i tanken.

Jo men kör dom 3st 044 i samma system? låter som att an6 returen som har ett väldigt litet hål inne i regulatorn strular till de och tvingar upp soppatrycket på tomgång..
Hade BMW 130 originalpump i tanken, till catchen, 2st 044 och an8 turretur samt nuke regulator på min m535, inga sånna bekymmer alls!

Kopplade ur pumpen i tanken och fick en liten skillnad. Nuke regulatorn har väl också AN6 retur?

Re: Stigande bränsletryck vid tomgång

Posted: 13 Jan 2016, 11:39
by Pimplaren
Japp det har den, an6 i sig flödar nog tillräckligt men om hålet inne i själva regulatorn är förlitet så stiger trycket, när du belastar motorn så funkar de antagligen bättre då spridarna öppnar längre osv..

Jag kan ju ha fel men känns rätt logiskt! :mrgreen:

Re: Stigande bränsletryck vid tomgång

Posted: 13 Jan 2016, 23:53
by Nisse Järnet
Var det inte nån btr folk brukade borra upp returen på vid kulan?

Re: Stigande bränsletryck vid tomgång

Posted: 14 Jan 2016, 08:56
by Pimplaren
Nisse Järnet wrote:Var det inte nån btr folk brukade borra upp returen på vid kulan?
Aeromotive... :)

Re: Stigande bränsletryck vid tomgång

Posted: 14 Jan 2016, 09:02
by mr_z
Pimplaren wrote:
Nisse Järnet wrote:Var det inte nån btr folk brukade borra upp returen på vid kulan?
Aeromotive... :)
Hade problem med en sådan. Riktigt litet hål i dom. Mätaren gick i botten direkt pumparna startade

Re: Stigande bränsletryck vid tomgång

Posted: 14 Jan 2016, 23:38
by Nisse Järnet
Aha, min Aeromotive funkar men jag kör iof bara två 044 (och en walbro 255 som matar.