Stigande bränsletryck vid tomgång
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Stigande bränsletryck vid tomgång
Hej
Jag har följande setup : Intank 044 som matar 2l catch med 1st AN6 och 2st AN6 som retur. Från catch har jag 2st 044 parallellt via filter som matar fuelrail med 1st AN8, efter rail så har jag en aeromotive A1000 btr med 1st AN8 retur till catch.
Vad som händer är att när bilen står på tomgång så stiger bränsletrycket med ca 0,5bar och motorn börjar gå ojämnt. Kan detta bero på att 044 är för effektiv och bygger tryck i catchtanken?
Bilen är en RS4 B5
Jag har följande setup : Intank 044 som matar 2l catch med 1st AN6 och 2st AN6 som retur. Från catch har jag 2st 044 parallellt via filter som matar fuelrail med 1st AN8, efter rail så har jag en aeromotive A1000 btr med 1st AN8 retur till catch.
Vad som händer är att när bilen står på tomgång så stiger bränsletrycket med ca 0,5bar och motorn börjar gå ojämnt. Kan detta bero på att 044 är för effektiv och bygger tryck i catchtanken?
Bilen är en RS4 B5
Re: Stigande bränsletryck vid tomgång
Låter lite som att 044an i tanken jobbar för hårt samt a1000 regulatorn har väl AN10 in och AN6 ut? eller är din moddad?
http://server.pure-pf.com/webshop2/inde ... &id_lang=7" onclick="window.open(this.href);return false;
https://aeromotiveinc.com/products-page ... regulator/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://server.pure-pf.com/webshop2/inde ... &id_lang=7" onclick="window.open(this.href);return false;
https://aeromotiveinc.com/products-page ... regulator/" onclick="window.open(this.href);return false;
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Stigande bränsletryck vid tomgång
Yes, ska testa att koppla ur pumpen i tanken och se vad som händer då.Pimplaren wrote:Låter lite som att 044an i tanken jobbar för hårt samt a1000 regulatorn har väl AN10 in och AN6 ut? eller är din moddad?
http://server.pure-pf.com/webshop2/inde ... &id_lang=7" onclick="window.open(this.href);return false;
https://aeromotiveinc.com/products-page ... regulator/" onclick="window.open(this.href);return false;
Stämmer bra ang regulatorn, använt en AN6-AN8 hane och 2st AN10-AN8, ej ombyggd. Vet andra som kör AN8 fram och AN6 retur utan problem, så det lutar åt pumpen i tanken.
Re: Stigande bränsletryck vid tomgång
brogan wrote:Yes, ska testa att koppla ur pumpen i tanken och se vad som händer då.Pimplaren wrote:Låter lite som att 044an i tanken jobbar för hårt samt a1000 regulatorn har väl AN10 in och AN6 ut? eller är din moddad?
http://server.pure-pf.com/webshop2/inde ... &id_lang=7" onclick="window.open(this.href);return false;
https://aeromotiveinc.com/products-page ... regulator/" onclick="window.open(this.href);return false;
Stämmer bra ang regulatorn, använt en AN6-AN8 hane och 2st AN10-AN8, ej ombyggd. Vet andra som kör AN8 fram och AN6 retur utan problem, så det lutar åt pumpen i tanken.
Jo men kör dom 3st 044 i samma system? låter som att an6 returen som har ett väldigt litet hål inne i regulatorn strular till de och tvingar upp soppatrycket på tomgång..
Hade BMW 130 originalpump i tanken, till catchen, 2st 044 och an8 turretur samt nuke regulator på min m535, inga sånna bekymmer alls!
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Stigande bränsletryck vid tomgång
Pimplaren wrote:brogan wrote:Yes, ska testa att koppla ur pumpen i tanken och se vad som händer då.Pimplaren wrote:Låter lite som att 044an i tanken jobbar för hårt samt a1000 regulatorn har väl AN10 in och AN6 ut? eller är din moddad?
http://server.pure-pf.com/webshop2/inde ... &id_lang=7" onclick="window.open(this.href);return false;
https://aeromotiveinc.com/products-page ... regulator/" onclick="window.open(this.href);return false;
Stämmer bra ang regulatorn, använt en AN6-AN8 hane och 2st AN10-AN8, ej ombyggd. Vet andra som kör AN8 fram och AN6 retur utan problem, så det lutar åt pumpen i tanken.
Jo men kör dom 3st 044 i samma system? låter som att an6 returen som har ett väldigt litet hål inne i regulatorn strular till de och tvingar upp soppatrycket på tomgång..
Hade BMW 130 originalpump i tanken, till catchen, 2st 044 och an8 turretur samt nuke regulator på min m535, inga sånna bekymmer alls!
Kopplade ur pumpen i tanken och fick en liten skillnad. Nuke regulatorn har väl också AN6 retur?
Re: Stigande bränsletryck vid tomgång
Japp det har den, an6 i sig flödar nog tillräckligt men om hålet inne i själva regulatorn är förlitet så stiger trycket, när du belastar motorn så funkar de antagligen bättre då spridarna öppnar längre osv..
Jag kan ju ha fel men känns rätt logiskt!
Jag kan ju ha fel men känns rätt logiskt!
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: Stigande bränsletryck vid tomgång
Var det inte nån btr folk brukade borra upp returen på vid kulan?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Re: Stigande bränsletryck vid tomgång
Aeromotive...Nisse Järnet wrote:Var det inte nån btr folk brukade borra upp returen på vid kulan?
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Stigande bränsletryck vid tomgång
Hade problem med en sådan. Riktigt litet hål i dom. Mätaren gick i botten direkt pumparna startadePimplaren wrote:Aeromotive...Nisse Järnet wrote:Var det inte nån btr folk brukade borra upp returen på vid kulan?
bmw e34 m5
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: Stigande bränsletryck vid tomgång
Aha, min Aeromotive funkar men jag kör iof bara två 044 (och en walbro 255 som matar.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.