Serviceintervaller på era turbokonverterade maskiner?
Posted: 23 Dec 2015, 22:39
Hallå!
Har sedan några år en E36 med M50B25 turbo.
Motorn har gått felfritt i 3 år och effekten räcker men den känns som om det är dags att serva den ordentligt innan fanskapet rasar!
Har sedan innan bytt olja och bränslefilter var 500mil.
Vad bör jag göra?
Hur ser era serviceintervaller ut?
Maskinspec följer det gamla vanliga konceptet:
Renoverad M50 med standardbotten
Cooperring packning
Arp bult i topp och botten
Mirafrästa ventilsäten
Gjutet grenrör
PT 5862 billet
Precision 46mm wg
Vag spolar
Nuke fuelrail
Bosch 1000cc
Aeromotive btr
E85
Vipec v44
Bromsad på 415whp
MVH
Tobbe
Har sedan några år en E36 med M50B25 turbo.
Motorn har gått felfritt i 3 år och effekten räcker men den känns som om det är dags att serva den ordentligt innan fanskapet rasar!
Har sedan innan bytt olja och bränslefilter var 500mil.
Vad bör jag göra?
Hur ser era serviceintervaller ut?
Maskinspec följer det gamla vanliga konceptet:
Renoverad M50 med standardbotten
Cooperring packning
Arp bult i topp och botten
Mirafrästa ventilsäten
Gjutet grenrör
PT 5862 billet
Precision 46mm wg
Vag spolar
Nuke fuelrail
Bosch 1000cc
Aeromotive btr
E85
Vipec v44
Bromsad på 415whp
MVH
Tobbe