nu när motorn (M50B25 icke vanos) ligger i molekyler i garaget och jag trodde jag hade planen färdig så har jag börjat fundera om litegranna.
Det är så att jag hade tänkt att köra en halvsnik variant med icke vanos stakar och vanoskolvar och köra på vanlig macksoppa bf98.
Men ju mer jag funderat så har orginalkomp och e85 flugit upp i tankarna, men vet inte hur hållbarheten blir på motorn med e85 och vi säger runt 1 bar i ladd? Tänkte mest på spiknigar vid orginalkomp och laddtryck.
Så frågan kvarstår i huvet fortfarande, vilken är den ultimata snik setupen? Vad har ni för erfarenheter/åsikter/synpunket m.m
Söker du så finns de flera trådar uppe om just detta.
Häng dit ARP och cooperring tsm med IV stakar, kolvar och e85. Vet att Jim Olofsson åker så i sin e30 med 605whp och det har hållt sjukt länge.