setup m50 e85/bf95

Sälj dina trimdelar

Moderators: Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren, Snekast

Post Reply
User avatar
scarman
Posts: 58
Joined: 15 Dec 2011, 23:04
Location: Örebro

setup m50 e85/bf95

Post by scarman »

Tjenixen! 8)

nu när motorn (M50B25 icke vanos) ligger i molekyler i garaget och jag trodde jag hade planen färdig så har jag börjat fundera om litegranna.
Det är så att jag hade tänkt att köra en halvsnik variant med icke vanos stakar och vanoskolvar och köra på vanlig macksoppa bf98.
Men ju mer jag funderat så har orginalkomp och e85 flugit upp i tankarna, men vet inte hur hållbarheten blir på motorn med e85 och vi säger runt 1 bar i ladd? Tänkte mest på spiknigar vid orginalkomp och laddtryck.

Så frågan kvarstår i huvet fortfarande, vilken är den ultimata snik setupen? Vad har ni för erfarenheter/åsikter/synpunket m.m

/ Niklas
Id rather push a BMW
Than drive a Mercedes
User avatar
Fadde_e30
Posts: 138
Joined: 26 Nov 2012, 16:14
Location: Gävle

Re: setup m50 e85/bf95

Post by Fadde_e30 »

Söker du så finns de flera trådar uppe om just detta.
Häng dit ARP och cooperring tsm med IV stakar, kolvar och e85. Vet att Jim Olofsson åker så i sin e30 med 605whp och det har hållt sjukt länge.

Skickat från min SM-G928F via Tapatalk
Bmw e36 M50b28 turbo

http://www.garaget.org/Fadde_e30" onclick="window.open(this.href);return false;
George
Posts: 35
Joined: 21 Aug 2015, 23:57
Location: Karlskrona
Contact:

Re: setup m50 e85/bf95

Post by George »

Vad e det du säljer ;)
User avatar
scarman
Posts: 58
Joined: 15 Dec 2011, 23:04
Location: Örebro

Re: setup m50 e85/bf95

Post by scarman »

Ja jag har läst runt lite men inte riktigt hittat det jag sökte efter. Men kanske jag och sökfunktionen inte kommer överens.

Oops jag var nog lite trött imorse.
Id rather push a BMW
Than drive a Mercedes
Post Reply