Fråga ang. provtryckning av e30 med torrsump

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Ant0n93

Fråga ang. provtryckning av e30 med torrsump

Post by Ant0n93 »

Tjenare!
Skaffade mig för ett tag sedan en e30 med amg v8 och turbo. Många har säkert sett den på annons :)
Fick bilen för ett hyffsat pris då turbon var slut. Fick tag i en ny hx55 och har monterat den nu.
MEN det jag tycker är lite konstigt är att när jag provtrycker (matar in luft där luftfiltret ska sitta) så trycker den ut luft i oljereturen. Är det normalt? Kan det komma in luft där oljan ska vara så kan det läcka in olja där luften ska vara (tryckrör osv). Eller tänker jag helt fel?
Har en luftslang ner till oljereturen då oljereturen är kopplad till torrsumpen då inte oljan rinner in i motorn av sig självt på grund av låg placering. så det är genom den slangen jag hör att det läcker in till oljereturen.
Bifogar ett youtubeklipp så ni hör och ser hur det är :)

https://www.youtube.com/watch?v=ia3aqKoc8Wo" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvh Anton
Ant0n93

Re: Fråga ang. provtryckning av e30 med torrsump

Post by Ant0n93 »

Kan la inte vara bra att torrsumpspumpen suger luft hela tiden in i motorn? För det gör den! Är ett ordentligt sug i slangen iallafall!
Post Reply