Halloj
Hår det att regga om en E28 518 -87 med en m50b25?
Regga om en E28 518
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Regga om en E28 518
Ante Bergsten
0730745559
0730745559
Re: Regga om en E28 518
JaAnte79 wrote:Halloj
Hår det att regga om en E28 518 -87 med en m50b25?
- bmw-slangen
- Posts: 1386
- Joined: 23 Dec 2006, 22:56
- Location: Malmö
- Contact:
Re: Regga om en E28 518
Det är väl ombyggt han vill göra.bmw-slangen wrote:Ändrat eller Ombyggt?TreLingon wrote:Ja
Och gissar på att han inte ska åka med en orginal snurra utan med turbo
Re: Regga om en E28 518
Ja tanken är turbo. Menför att regga den som imbyggt fordon måste man väll byta rätt mkt grejor? Tänkte om det bara går att sänka ner m50 snurran och regga den med den som sugis så länge.
Ante Bergsten
0730745559
0730745559
- bmw-slangen
- Posts: 1386
- Joined: 23 Dec 2006, 22:56
- Location: Malmö
- Contact:
Re: Regga om en E28 518
E28 518i har väl runt 105 hk? Och en M50B25 (typ från E34 525i) har väl runt 192 hk?
Man brukar väl säga max effekt=+20% / vridmoment=+10%. Gränsen (med avseende på effekt) går då vid 105*1,20 = 126 hk. En BRA bit ifrån 192 hk
Dessutom måste du ta M50B25-motorn som ett helt paket, dvs komplett med originalmotorstyrning, katalysator, syresensorer mm.
Man brukar väl säga max effekt=+20% / vridmoment=+10%. Gränsen (med avseende på effekt) går då vid 105*1,20 = 126 hk. En BRA bit ifrån 192 hk
Dessutom måste du ta M50B25-motorn som ett helt paket, dvs komplett med originalmotorstyrning, katalysator, syresensorer mm.
E30 323i -85 : 100% track day car