Hej jag skulle behöva hjälp att felsöka. Får ingen gnista när jag kör ignition test i maxxecu eller kör runt motorn. M50B25 med original spolar. Är 3 kablar till varje spole. 12V Ström till Stift 15. Jord till stift 4a. puls från styrsystem till stift 1. Får ström till kontakten, jord kopplat till det 12 poliga kontaktdonet, som visade 4 Ohm på kina multimetern(tillräckligt?).Även jordat själva metalldelen runt spolen och stiftet. Mätt resistansen mellan stift 15 och 1 på alla spolar + några till och alla visar likadant och de har fungerat förut så. Tips önskas
FIXAT. Nu triggerproblem istället.
Ingen gnista M50 med maxxecu
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Ingen gnista M50 med maxxecu
Last edited by tidszon on 14 Oct 2015, 21:14, edited 2 times in total.
- bmw_fredde
Re: Ingen gnista M50 med maxxecu
Du har ju inga inbyggda tändsteg i maxxecu så du kan ju inte köra original spolar utan lösa tändsteg!
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
Haha ja det förklarar ju rätt mycket! Tack!bmw_fredde wrote:Du har ju inga inbyggda tändsteg i maxxecu så du kan ju inte köra original spolar utan lösa tändsteg!
- bmw_fredde
bytt till vagspolar
Fredrik Edholm 0736181290
Så nu har jag bytt till VAG spolar och får gnista i "ignition test" men verkar ha triggerproblem. Någon som kan hjälpa? M50 org triggerhjul och givare.