Bygger en driftingbil och ska ner med en m50b25 vanos i min nissan 200sx s13.
Tanken är att köra coopering och arp i toppen samt dubbla insugskammar sen köra org botten. Banorna vi har här uppe i norr är små och kräver bra drag från botten så nu är frågan vilken turbo jag ska välja. Tänkte ta ut kring 400+hk på hjulen för att köra gode safe. Har kikat på super hx40 vilket ligger helt ok i pris men skulle vilja veta om någon provat ett sådant agg eller rekomenderar något annat.
Val av turbo m50b25 vanos
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Val av turbo m50b25 vanos
HX40 blir ganska överdimensionerad för ditt effektmål. Den klarar säkert runt 550+ på hjulen.
Fet är en fin turbo, men att välja en "för stor" turbo gör att du förlorar det där du vill ha från botten..
HX35 är lite mindre. Men i grund och botten en nedsvarvad HX40 vilket gör att den har lite onödigt tung och klantig axel. Kanske inte bästa alternativet..
Annars är Schwitzer S200 eller BorgWarner med de rätta måtten fina aggregat, som finns att fynda som begagnade. Även nya går ju så klart att köpa.
PPF säljer ju också så klart fina Precision aggregat för dina önskemål.
Lycka till
Fet är en fin turbo, men att välja en "för stor" turbo gör att du förlorar det där du vill ha från botten..
HX35 är lite mindre. Men i grund och botten en nedsvarvad HX40 vilket gör att den har lite onödigt tung och klantig axel. Kanske inte bästa alternativet..
Annars är Schwitzer S200 eller BorgWarner med de rätta måtten fina aggregat, som finns att fynda som begagnade. Även nya går ju så klart att köpa.
PPF säljer ju också så klart fina Precision aggregat för dina önskemål.
Lycka till
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Re: Val av turbo m50b25 vanos
jag har garretts glidlagrade ta 3410. börjar bygga ladd redan vid 2000rpm på orörd m50b25iv. kostar 6000kr hos GIK och jag skulle köpa den igen. god för 550hk.