Någon kunnig som kan komma med nå tips. Har en b230ft med autronic, körde i helgen på Gröndal. Kom 100 meter, då börja bilen skjuta o låta, typ gå allmänt risigt så fort laddtryck kom samt gå ojämt på tomgång. Konstaterade att tändkablarna va risiga o en av. Nu bytt stift o kablar, samt satt dit defa värmeskydds strumpor på kablarna. Nu går bilen som en dröm, även när man varvar, men vid last (när laddtryck kommer) så börjar den rycka o gå dåligt. Bränsletryck på 4,3bar på tomgång, när laddtryck kommer är de på 5 bar.
Soppatrycket försvinner efter typ 5 sek på tändningsläget. (normalt?)
Körs med: Gt37, Autronic, 1,6 bar laddtryck, 788cc spridare, BF-98,
Har dessvärre ingen bredbandslambda, (företaget som mappade hade en som dom monterade vid mappning)
Tipps som kan göra så detta blir bättre?
B230Ft Autronic problem.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 19
- Joined: 27 Aug 2012, 09:24
B230Ft Autronic problem.
Last edited by Björnhallestrand on 30 Jun 2015, 09:40, edited 1 time in total.
-
- Posts: 19
- Joined: 27 Aug 2012, 09:24
Re: B230Ft Autronic problem.
Bränsletryck på 3,8 bar på tändningsläget och 4,3 bar vid tomgångkörning.....är de normalt? ska de inte vara lägre när motorn är igång? (tänkte på vacumet)?
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: B230Ft Autronic problem.
Det låter skumt ja, ska bli lägre på tomgång.
Att det försvinner efter några sekunder med tändning på är normalt.
Har du några errors lagrade?
Att det försvinner efter några sekunder med tändning på är normalt.
Har du några errors lagrade?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.