Uppgradera bränslesystem e85 m20b27 e30 turbo

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Lulleee

Uppgradera bränslesystem e85 m20b27 e30 turbo

Post by Lulleee »

Som frågan lyder så vimmlar man runt bland alla olika slang dimensioner, olika btr, fuelrails, catch tankar. M.m. I dagsläget sitter det orginal btr, laddar enbart 0,8 men har mina aningar att det är den som stryper motorn på fullast? Har säkert fel, men den går iallafall magert. Orginal bränslepump kvar i tank samt en extra wallbro pump utanför, ledningar är orginal.. Har en ny aeromotive 1000a pump liggandes som jag tänkte köra med skall man då montera wallbro pumpen i tanken istället? Ledningar var min tanke att använda stålomspunnen ptfe teflon slang tror den är 11mm inv, överdrivet? Val av btr har sneglat endel på aeromotive 1000a regulatorn bra/dålig onödigt dyr eller värt pengarna? Skall lira samman med vipec sprutet som sitter i bilen. Åker 1000cc spridare, behöver jag en catch för att köra på gata och är det även mer än nödvändigt att byta ut m20 orginal fuelrailen? Bilen är enbart grovmappad och ska in i bromsbänk då jag byggt bränslesystemet så jag vet att det inte är under dimentionerat. Helsmidd motor, steg 2 topp z45kam gt37 turbo m.m. Tacksam för svar och är något galet med inlägget får admin hojta!
Post Reply