Vart kan man ta vatten till turbon på en M54B25 i en e46? och vart leder man tillbaka returen?
Det finns ju inget vatten till gasspjället som på M50, finns det någon bra utgång på toppen? värmepaketet?
Oljan tänkte jag ta från filterhuset, skarva in där antingen oljetemp eller oljetryck sitter original, någon nackdel med det?
Vatten till turbo M54B25?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Vatten till turbo M54B25?
JoeyJ wrote:Vart kan man ta vatten till turbon på en M54B25 i en e46? och vart leder man tillbaka returen?
Det finns ju inget vatten till gasspjället som på M50, finns det någon bra utgång på toppen? värmepaketet?
Oljan tänkte jag ta från filterhuset, skarva in där antingen oljetemp eller oljetryck sitter original, någon nackdel med det?
Du kan ju alltid ta från dräneringen på blocket, sitter längst fram under grenröret. Dela gärna med dig vad du gör mer med motorn då jag håller på med ett liknande projekt m54b25.
Bygger E46 325ti ban/gatbil (långtidsprojekt)
Re: Vatten till turbo M54B25?
Det blir inget avancerat till att börja med, oöppnad motor, fick tag på en GT2871R som jag tänkte skulle vara kul att testa
Kinagrenrör
DW300 pump
Siemens 630cc
Malpassi BTR och E36 filter, för att slippa inbyggda BTRen
E85
AEM laddtrycksstyrning
AEM bbl
Lutar åt ett Fekzen chip
hittade mycket nyttigt på bimmerboost.com
Skulle vara kul att kunna dra ifrån en E46 M3 iaf
Kinagrenrör
DW300 pump
Siemens 630cc
Malpassi BTR och E36 filter, för att slippa inbyggda BTRen
E85
AEM laddtrycksstyrning
AEM bbl
Lutar åt ett Fekzen chip
hittade mycket nyttigt på bimmerboost.com
Skulle vara kul att kunna dra ifrån en E46 M3 iaf