Problem med vag spolar
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Problem med vag spolar
Var ut o åkte lite ikväll med min e36 turbo och efter några fullgasrepor så slockna en tändspole böt sedan den och den funka fint i tio min så vid nästa fullgasrepa dog den med..Böt även den och åkte lugnt ca3mil sedan slockna nästa spolarna är gamla och dom har gått några år utan problem.. Men frågan är om det kan vara något annat som har sönder spolarna...sitter ett nira i3 i bilen
- Bmwandreas
- Moderator
Re: Problem med vag spolar
Glapp jordkabel på spolar eller liknande.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Har kollat upp jorden till spolarna o den verkar vara ok..har dock inte chassijorden inkopplad på fyrans stift på spolen såg jag..monterade nya originalspolar idag och brände en på direkten så nått är det iaf:)Bmwandreas wrote:Glapp jordkabel på spolar eller liknande.
Märkte att det endast är 5an och 2an som går sönder..(nira)
Problem löst. Kopplade in 4ans stift till jorden på ventilkåpan och knackade stiften till 0.5 och gjorde en hållare till spolarna så dom inte kan glida upp..vad som gjorde vad vet jag inte men nu går det som det ska:)
Bilar... Alltid är det nåttForsberg wrote:Problem löst. Kopplade in 4ans stift till jorden på ventilkåpan och knackade stiften till 0.5 och gjorde en hållare till spolarna så dom inte kan glida upp..vad som gjorde vad vet jag inte men nu går det som det ska:)