Funderar lite på vad man ska köra för koppling nu när man har ny låda.. kör s38b36 turbo och gs6-53dz lådan (330d) med 35mm axel och 26 splines. Bilen kommer i första hand användas till drifting och har försökt bygga allt för 1000hk men känns som att det är kopplingen som kommer sätta stopp.. kommer köra ca 7-800 på hjulen var planen.
Hade en Tilton 3 skivig med förra lådan men dom är ju kända för att fresta på resterande bitar bakåt (vilket jag märkt av så funderar nu på en Sahcs 765a men kommer den hålla emot vridet från s38an när man våldar på? Eller har ni några andra bra förslag? Går det att åka med 2 Rally lameller i Tilton tryckplattan kanske?
Har för mig att det går att åka rally lamellerna om man byter ut "floatern" som ligger mot solfjädern till den som rallykopplingen har. Tycker nån här gjorde så, kanske det var Doktorn som hade bild på instagram
Jepp jag bytte innehåll i min treskiviga tilton. Höll emot 1200nm på hjulen i dyno och är lättkörd och lättrampad som en standardbil. Mycket nöjd! PPF kan säkert tillhandahålla delarna som behövs.
Doktorn wrote:Jepp jag bytte innehåll i min treskiviga tilton. Höll emot 1200nm på hjulen i dyno och är lättkörd och lättrampad som en standardbil. Mycket nöjd! PPF kan säkert tillhandahålla delarna som behövs.
Låter ju riktigt bra! Är slitytan på lamellerna lika stora som dom 3 skiviga? Tänkte om svänghjulet måste göras om?