Det är nu så att jag står i fas för att ev hissa ner maskin i slutet på veckan men är extremt kluven vilket alternativ jag ska köra på och skulle uppskatta lite feedback gällande alternativen..
Alternativ 1: E36 motorfästen med M50 E34 tråg (M50 lut)
Fördelar: Mycket plats på insugssidan, men ska ändå fimpa runners och korta ner insuget så det kvittar egentligen.
Nackdelar: Modda växellådsbalk för att kunna köra med min ZF GS5-39DZ (530d) låda, ont om utrymme på avgassidan.
Alternativ 2: M20 motorfästen med ombyggt M50 E34 tråg (M20 lut)
Fördelar: Mycket plats på avgassidan
Nackdelar: Mindre plats på insugssidan, oljetråg behöver moddas.
Slutsats: Det lutade mot att köra M20 fästen, men nu känns det nästan som att det är mindre bök att modda växellådsbalken än att modda tråget, att modda tråget kan ju även innebära att jag får mindre oljevolym och därav högre oljetemp och risk för att tappa oljetryck lättare om jag kör utan torrsump vilket jag kommer göra. Men samtidigt känns det som att det blir så jääädra tight mellan turbo och motorkåpa om jag kör M50 lut...
Är mycket kluven och uppskattar trevlig och vettig feedback!
Mvh Daniel
M54 Turbo i E30 - M20 motorfästen vs E36 motorfästen
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
M54 Turbo i E30 - M20 motorfästen vs E36 motorfästen
Turboschlynan - E30 Zender Widebody M20B27 Turbo
Sponsors: Autoexperten Sätra Fler sponsorer sökes!
Sponsors: Autoexperten Sätra Fler sponsorer sökes!