Tjena!
Skulle behöva lite hjälp med min BMW e36 m3 -95. S50b30
Den har börjat misstända skulle jag tro, står man på tomgång så känner man att hela bilen liksom gungar och tomgången är lite som en V8.
Sen känns det som att den går dåligt under 3000varv, över det så drar den iväg riktigt fint.
Den tvekar lite när man drar på låga varv, släpper man gasen så låter det som en baktänder/smäller lite lågt typ.
La märke till att två st Tändspolarna var inte likadana som dom andra, kan det vara en Tändspole som börjar ge sig kanske?
Tycker att den drar en del bensin också, och luktar lite bensin.
Mitt hc värde bar nästan 400-500 på tomgång men när jag kör förhöjd tomgång (2500) då sjunker den ner under 100.
Någon som har några idéer? Har bytt tändstift men det blev ingen skillnad, kollat lite med startgas efter läckage och avgasröret har inga läckage.
Tacksam för hjälp
Mvh
E36 m3 misständer låga varv.
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
-
Re: E36 m3 misständer låga varv.
Min bil är rätt lika. Är den kall så rycker den. Men kör man hårt när den är varm märker jag inget.
När jag besika bilen förra året. låg hc värde på 900! på tomgången å förhöjd så sjönk den.
Har prova bytta typ allt. hittade nu en spricka under bälgen mellan LMM å Pnenum. Hoppas det kan ställt till det.
När jag besika bilen förra året. låg hc värde på 900! på tomgången å förhöjd så sjönk den.
Har prova bytta typ allt. hittade nu en spricka under bälgen mellan LMM å Pnenum. Hoppas det kan ställt till det.
Okej 
Det jag tänker lite på är lmm, Tändspolarna, lambdasond, läckage..
Felsökte bilen med dator men det skumma är att den får inte upp några felkoder?
Kanske skulle lossat den och kollar jag också hur den ser ut.
Tackar

Det jag tänker lite på är lmm, Tändspolarna, lambdasond, läckage..
Felsökte bilen med dator men det skumma är att den får inte upp några felkoder?
Kanske skulle lossat den och kollar jag också hur den ser ut.
Tackar
-
Ja gör det. jag har inga felkoder heller! Fundera om spridarna kan läcka lite? så den går skumt på låga.
Prova dra ur LMM å se hur bilen går då? du får en felkod, men kan du nolla den lätt så prova det
Prova dra ur LMM å se hur bilen går då? du får en felkod, men kan du nolla den lätt så prova det
Ah okej, jag provade rycka lmm det känns som den får stabilare tomgång direkt men efter en stund så blir det samma.
Vet inte hur man skall tolka det, hur gör din om du lossar den?
Vet inte hur man skall tolka det, hur gör din om du lossar den?

-
Ska jag vara ärligt tycker du förklarade det bra. så är det på min med. Hade en extra Lmm Men lånade ut den. kom till baka trasig, ;(
- bmw_fredde
Dags å renovera vanosen låter det som...
Gå in på tex beisansystems.com finns renoveringsgrejer samt så har ja för mig att det står hur bilen beter sig när vanosen är dålig...
Gå in på tex beisansystems.com finns renoveringsgrejer samt så har ja för mig att det står hur bilen beter sig när vanosen är dålig...
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com