Page 1 of 1
nå max inspänningstryck, m30 svänghjul, 765
Posted: 23 Mar 2015, 12:55
by Danneeandersson
Hur mycket ska tryckplattan försänkas i svänghjulet? Lamellen är 8mm.
Re: org ventiler m50 b30 turbo.
Posted: 23 Mar 2015, 16:49
by m50b30
mine gikk av.
men jeg varvade 8000 rpm.
ville nok holdt meg under 7000 ihvertfall.
Re: org ventiler m50 b30 turbo.
Posted: 24 Mar 2015, 08:45
by Danneeandersson
Ska varva 7500 tänkte jag.. alltså är det idiotiskt att åka med originalventiler...
Re: org ventiler m50 b30 turbo.
Posted: 24 Mar 2015, 08:57
by E30Anders
Om du ändå tänkt åka med iv-fjädrar bör du hålla dig till 7000rpm pga fjädrarna......
Vill du varva mer och är rädd om motorn så byt både ventiler och fjädrar.
Det svider i börsen men brukar bli billigast i längden

.
Mvh/ Anders
Re: org ventiler m50 b30 turbo.
Posted: 24 Mar 2015, 10:52
by Danneeandersson
Ja får nog bli så.. blir ju en fin motor sen

Re: nå max inspänningstryck, m30 svänghjul, 765
Posted: 24 Mar 2015, 23:10
by Danneeandersson
Ny frågeställning.
Re: nå max inspänningstryck, m30 svänghjul, 765
Posted: 25 Mar 2015, 09:27
by mr_z
Re: nå max inspänningstryck, m30 svänghjul, 765
Posted: 28 Mar 2015, 10:51
by Danneeandersson
Nu är det så att det har varit ena jävla sneseglare som svarvat hjulet åt mig. Den ena svarvade tvärt om mot vad jag sa så lamellytan vart försänkt, sen lämnade jag den till en annan karl, han han gjorde lika jävla dant.. nu ska han göra om det men blir fan inga mängder gods kvar då han måste ta 2,4mm till på yttern.
Kanske blir 5mm gods kvar med gängor... törs man åka med det om man använder starkaste locktite i gängorna?