Max kompressjonsforhold på S50B30, 600WHP. 8,5:1?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Max kompressjonsforhold på S50B30, 600WHP. 8,5:1?
Hei,
Er det noen som vet hvor høyt kompressjonsforhold jeg kan bryke hvis jeg skal ha 600WHP@7500Rpm?
Er 8.5:1 for mye?
Vurderer å bytte til turbokammer, men vil ha en motor med trykk fra lavt turtall også.
Takker for alle svar.
Er det noen som vet hvor høyt kompressjonsforhold jeg kan bryke hvis jeg skal ha 600WHP@7500Rpm?
Er 8.5:1 for mye?
Vurderer å bytte til turbokammer, men vil ha en motor med trykk fra lavt turtall også.
Takker for alle svar.
Re: Max kompressjonsforhold på S50B30, 600WHP. 8,5:1?
Noen som vet?
Re: Max kompressjonsforhold på S50B30, 600WHP. 8,5:1?
8.5-9:1 blir bra, behåll stdkammar så du kan använda vanosen fullt ut.
Mvh
Mvh
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Max kompressjonsforhold på S50B30, 600WHP. 8,5:1?
Men for guds skyld, bytt ventiler hvis du ikke har gjort det...! En kompis kjøpte en s50 for å bygge turbo, og den hadde en knekt ventil. Så han skaffa en annen topp, og bygde smidd bunndel. Der knakk en ventil under bremsinga nå på torsdag...!
When the flag drops, the bullshit stops!!
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Max kompressjonsforhold på S50B30, 600WHP. 8,5:1?
Bensin eller e85 forresten?
When the flag drops, the bullshit stops!!
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Max kompressjonsforhold på S50B30, 600WHP. 8,5:1?
Takker for svar.
Ja, skal beholde VANOS. Vurderer å sette på VANOS fra 3.2.
Hvilket merke av ventiler anbefaler du da?
Det blir 98 bensin
Ja, skal beholde VANOS. Vurderer å sette på VANOS fra 3.2.
Hvilket merke av ventiler anbefaler du da?
Det blir 98 bensin
Re: Max kompressjonsforhold på S50B30, 600WHP. 8,5:1?
Bensin 600whp, välj en stor turbo om det ska funka!
Kör mettis/vatten insprut om du vill vara på den säkra sidan, då kan du säkert plocka några hk till =)
Kör mettis/vatten insprut om du vill vara på den säkra sidan, då kan du säkert plocka några hk till =)
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Max kompressjonsforhold på S50B30, 600WHP. 8,5:1?
PPF har supertec ventiler. Jeg skal også kjøre med vanos fra 3.2 på min.
Hvis du skal kjøre på bf98 så bør du vurdere å gå under 8:1 i komp.
VS motor anbefalte 7,5:1 hvis jeg ikke husker feil. Disse motorene er rett og slett "for bra" som sugemotor. Ender fort opp med tenningsbank når man kjører turbo. Så 600whp skal du slite med på bensin trur jeg.
Hvis du skal kjøre på bf98 så bør du vurdere å gå under 8:1 i komp.
VS motor anbefalte 7,5:1 hvis jeg ikke husker feil. Disse motorene er rett og slett "for bra" som sugemotor. Ender fort opp med tenningsbank når man kjører turbo. Så 600whp skal du slite med på bensin trur jeg.
When the flag drops, the bullshit stops!!
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Max kompressjonsforhold på S50B30, 600WHP. 8,5:1?
7,5:1 gir vel en "ketchup-motor"?
8,5:1 er vel i grenseland ja.. håper på å finne en god "mapper" da
Er Supertech ventiler bra?
8,5:1 er vel i grenseland ja.. håper på å finne en god "mapper" da

Er Supertech ventiler bra?
Re: Max kompressjonsforhold på S50B30, 600WHP. 8,5:1?
er mange som spør om dette komp forholdet..har kjørt 7.0:1 på en m50 med E85 og hatt lik respons som en med 9.0:1 så dette er bare en myte at man må ha mye komp når det gjelder turbo matet motor.
Last edited by kimmit on 06 Apr 2015, 08:33, edited 1 time in total.
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: Max kompressjonsforhold på S50B30, 600WHP. 8,5:1?
Körde ~6.8:1 på en M42 på bensin för länge sen och upplevde inte den som märkbart segare än en original M42 innan laddtryck iaf.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Re: Max kompressjonsforhold på S50B30, 600WHP. 8,5:1?
Med lavere komp så blir motoren mindre effektiv og det skaper mer eksos som igjen hjelper på å spole i gang turboen. At en motor blir dau me lav komp er igrunn bare tull, det er for mye annet som spiller inn, som f.eks kammer. Hadde 7 komma ett eller annet i komp på m30'n jeg hadde tidligere, den var rapp som faen.. Noe effekt vil du så klart tape, men en s50 er såpass sprek uansett at det gjør ingenting!
Hjelper ingenting hvor god han som mapper er når motoren ikke vil ha mer tenning...!
Supertech ventiler er bra greier ja.

Supertech ventiler er bra greier ja.
When the flag drops, the bullshit stops!!
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;