Har rivit ner mitt m50b25 block. Tanken var att renovera med nya vev lager, ramlager, kolvringar och byta till 2.8 vev, 2.8 kolvar och iv stakar. Köpte en 2.8 vev som, ja ni har hört det " inga fel på den, i Kanon skick, inga repor"
Fick hem den och det är små små repor där vevstakarna sitter.. känns precis med nageln...frågan är om det går att polera bort dom? Måste den slipas slänger jag nog veven och köper en jag kan titta på irl innan... Bild kommer i nästa inlägg
M50b25 renovering, återvändsgränd
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Re: M50b25 renovering, återvändsgränd
Så länge det inte sticker upp några vassa kanter så bör det funka, iaf till en bruksbil. Hade dock inte byggt helsmidd maskin med repig vev 

Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
-
- Posts: 57
- Joined: 31 Aug 2012, 18:29
Re: M50b25 renovering, återvändsgränd
Nja tanken är ju turbo och vems på denna så vill bygga rätt ifrån början! Kan jag lämna in den på polering på firma och slippa slipa den och köra org dimension på lager? Vad är riktmärkena hur djup reporna får vara?