Fler idiotfrågor men jag lär mig nåt nytt varje dag.
Håller på att få ihop en S50B32 och har precis monterat veven, lager och mätt upp lagerspelen vilka var inom toleranserna.
Det som nu skall till är att nolla motorn och vad behöver man då göra? Är det ett måste att demontera Vanos, kamkedja och kammar för att nolla allt och se till så att ventilerna hamnar rätt osv.
Än en gång ursäkta mig om jag svänger mig med termer jag inte förstår, jag har stöd i arbetet men behöver ibland luska fram lite info.
Jag bifogar en bild på min nylackade ventilkåpa som lite bonus till folk som är villiga att svara
Last edited by bimmerboy on 06 Mar 2015, 22:56, edited 1 time in total.
Fick aldrig tillgång till TIS eller specialverktyg dock en god vän med kunskaper långt över mina dock inte på just denna spis. Jag tror vi lyckats få det rätt men men jag vill höra om vad andra säger.
Duger kammarnas placering enligt bild eller måste det vara mer EXAKT?
Eftersom jag är ganska pantad på området var jag mer på jakt efter ett utlåtande än en länk till hur man gör. Arbetet är redan gjort. Dock uppskattar jag att du tog dig tid att svara "thumbs up"