Hej. Vi har en litet problem. Kort sagt, det är en golf r32 rwd med ls1 twin turbo. Den som byggt bilen har stoppat på en 240 styrväxel (varför? Har ingenaning varför en 240 växel) och ls1 orginal servo pump. Bilen används endast för drifting och har styrutväxling 2:1. Styrväxel delar på sig eller ploppar isär. Några teorier på varför? Den äter styrväxlar men ligger under operation e36 styrväxel mode!
Vår teori är att pumpen trycker mer än vad styrväxeln är byggd för eller kan de vara att den inte hinner med att tex flytta oljan från en sida till andra tillräckligt fort? Så de blir sånt jädra tryck tills den "exploderar"?
Golf r32 med 240 styrväxel exploderar?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Golf r32 med 240 styrväxel exploderar?
Leta rätt på en 240 pump och modda dit en så´n borde ju vara enklaste lösningen då pumpen som sitter där troligtvis håller för högt tryck. Är det original ls1 pump som sitter där nu?
Volvo pumpen med separat behållare är ju liten och smidig!
Volvo pumpen med separat behållare är ju liten och smidig!
Re: Golf r32 med 240 styrväxel exploderar?
Sitter orginal ls1pumpen på. Ska kika på de!
Re: Golf r32 med 240 styrväxel exploderar?
http://ls1tech.com/forums/conversions-h ... k-etc.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Rickard Bäcker
Re: Golf r32 med 240 styrväxel exploderar?
Sitter det mer än en retur i pumpen och använder ni isåfall rätt?
V8
Re: Golf r32 med 240 styrväxel exploderar?
Har ska kolla upp de där med servon och returen! Tack för länken, har inte hunnit skruva så mkt med den än! återkommer snarast möjligt med lite bilder på pumpen ect