Sachs flerskiviga kopplingar

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
User avatar
Ronnie AVR
Posts: 1348
Joined: 07 Sep 2007, 16:58
Location: STHLM

Sachs flerskiviga kopplingar

Post by Ronnie AVR »

Har kikat lite på dessa men är de nån som prövat dessa eller andra erfarenheter?

Den värsta är ju specad för 1700+ nm och sachs brukar ju va rätt snåla med vad dem verkligen klarar.

Som jag fattar de så ska dom va snälla för vanligt gatubruk men även för hårt race.
User avatar
erikjakan
Posts: 2510
Joined: 23 Apr 2006, 21:54
Location: Stockholm

Re: Sachs flerskiviga kopplingar

Post by erikjakan »

Du ska väl åka 2 skivig rallytilton på dendär?
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm

11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm

10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
User avatar
Ronnie AVR
Posts: 1348
Joined: 07 Sep 2007, 16:58
Location: STHLM

Re: Sachs flerskiviga kopplingar

Post by Ronnie AVR »

erikjakan wrote:Du ska väl åka 2 skivig rallytilton på dendär?

Ja priset talar ju för ralllytilton. Vill ha en så grym koppling som möjligt samtidigt som den är skonsam mot drivlinan.
Wiell
Posts: 340
Joined: 07 May 2010, 20:33
Location: Hok utanför jkpg

Re: Sachs flerskiviga kopplingar

Post by Wiell »

Testade att köra en bil med 3-skivig Sachs. Tvätt äkta drivline dödare känns den som.
Körde även en med 2 skivig, mycket snäll och lätt körd. Men är nog lamell val som avgör där. Som med tilton.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
http://www.facebook.com/WiellsS2" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply