Har kikat lite på dessa men är de nån som prövat dessa eller andra erfarenheter?
Den värsta är ju specad för 1700+ nm och sachs brukar ju va rätt snåla med vad dem verkligen klarar.
Som jag fattar de så ska dom va snälla för vanligt gatubruk men även för hårt race.
Sachs flerskiviga kopplingar
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Re: Sachs flerskiviga kopplingar
Du ska väl åka 2 skivig rallytilton på dendär?
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
- Ronnie AVR
- Posts: 1348
- Joined: 07 Sep 2007, 16:58
- Location: STHLM
Re: Sachs flerskiviga kopplingar
erikjakan wrote:Du ska väl åka 2 skivig rallytilton på dendär?
Ja priset talar ju för ralllytilton. Vill ha en så grym koppling som möjligt samtidigt som den är skonsam mot drivlinan.
Re: Sachs flerskiviga kopplingar
Testade att köra en bil med 3-skivig Sachs. Tvätt äkta drivline dödare känns den som.
Körde även en med 2 skivig, mycket snäll och lätt körd. Men är nog lamell val som avgör där. Som med tilton.
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Körde även en med 2 skivig, mycket snäll och lätt körd. Men är nog lamell val som avgör där. Som med tilton.
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
http://www.facebook.com/WiellsS2" onclick="window.open(this.href);return false;