Laddtrycksstyrning och IAC nira i3+ Problem hjälp

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
Erki87
Posts: 767
Joined: 21 Jan 2006, 18:03
Location: Eskilstuna

Laddtrycksstyrning och IAC nira i3+ Problem hjälp

Post by Erki87 »

Hej hej!

Jag problem att få tomgångsmotorn och laddtryckstyrningen att fungera ihop på ett nira i3+.

Jag kör iac kablarna till wg för att få rätt reglering för closedL.

Då säger manualen att man ska använda boost kablarna till iac. Hur funkar kabeln boost control valve, on=gnd?
Enl manualen skall boost valve+ och den tidigare nämda kabeln kopplas till iac om iac kablarna används till magnetventil.


Med iac kablarna får jag magnetventilen för laddtryck att funka.
Men då funkar inte boost kablarna.
Får varken wg eller iac att funka med den kabeln.

Kan typ drivsteget för boostkablarnas pwm styrning ha pajjat i boxen eller är det nån som vet hur det skall kopplas in?


Har även provat båda lägena på iac/boost wiring som måste ändras.



Mvh eric
Kör: Ford Escort Cosworth -93 505whp 525wnm
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)

(Eric Johansson)
Post Reply