Mackans 326 Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Mackans 326 Turbo
Här har vi mitt lilla projekt...
Bilen är från början en BMW E30 318i-89 men så fick tag i en frontad M3 E30 och då var bygget igång.
Kaross:
Org M3 E30 skärmar, kjolar, c-stolpe, fram- o bakspoiler och bagagelucka med vinge
Igenlagda emblemhål
Chassi:
Org framvagn med 325 skivor och ok
Bakvagn med skivor och stora diffen
Inredningen kommer även det från en M3:a
Hatthylla ombyggd med el-rollo
17" vita fälgar (minns inte namnet på dom) nylackade
Motorn köpte av Mirre (som finns här på forumet) som är en 326 Turbo
Motor:
M20b25 block, topp och kolvar
M20b23 vev och stakar
380cc spridare
Org ombyggt grenrör
T04e turbo
Megasquirt & spark sköter sprut o tändning
46mm wastegate
Okänd dump
Ic från 740 turbo
Org bränslepump (har en 984 pump liggandes)
Koppling:
Sachs 618 tryckplatta med org lameller
I vinter ska motorn o-ringas, få nya lager, större spridare, större dump och större intercooler... Org bränslepump ska bytas mot Bosch 984 pump... Bil-pc med 8" pekskärm ska byggas in i instrumentpanelen... Div mätare ska också få plats...
Sen vill jag gärna få på dessa:
... men jag måste först bestämma mig om jag ska köra 4- eller 5-bult.
Sen får man se vad man kan prestera på strippen till våren ....
Bilen är från början en BMW E30 318i-89 men så fick tag i en frontad M3 E30 och då var bygget igång.
Kaross:
Org M3 E30 skärmar, kjolar, c-stolpe, fram- o bakspoiler och bagagelucka med vinge
Igenlagda emblemhål
Chassi:
Org framvagn med 325 skivor och ok
Bakvagn med skivor och stora diffen
Inredningen kommer även det från en M3:a
Hatthylla ombyggd med el-rollo
17" vita fälgar (minns inte namnet på dom) nylackade
Motorn köpte av Mirre (som finns här på forumet) som är en 326 Turbo
Motor:
M20b25 block, topp och kolvar
M20b23 vev och stakar
380cc spridare
Org ombyggt grenrör
T04e turbo
Megasquirt & spark sköter sprut o tändning
46mm wastegate
Okänd dump
Ic från 740 turbo
Org bränslepump (har en 984 pump liggandes)
Koppling:
Sachs 618 tryckplatta med org lameller
I vinter ska motorn o-ringas, få nya lager, större spridare, större dump och större intercooler... Org bränslepump ska bytas mot Bosch 984 pump... Bil-pc med 8" pekskärm ska byggas in i instrumentpanelen... Div mätare ska också få plats...
Sen vill jag gärna få på dessa:
... men jag måste först bestämma mig om jag ska köra 4- eller 5-bult.
Sen får man se vad man kan prestera på strippen till våren ....
BMW 320im -89 (Såld)
BMW E30 M3 Touring (Såld)
BMW Z3 Coupe Turbo
BMW Z3 Coupe Turbo
Den var fin, men jag hade nog satsat på original grå färg på fälgarna och kanske gått upp en tum
/Anders
E30 EVO 335
E30 EVO 335
Krillian: Tackar... Japp detta året blir det körning på Meca.
AndersJ: Om du syftar på centrumbultsfälgarna så är dom 18x8,25... o ang färgen så ska dom lackas innan dom åker på bilen men det e svårt o välja... Gråa är ju jävligt snyggt också...
AndersJ: Om du syftar på centrumbultsfälgarna så är dom 18x8,25... o ang färgen så ska dom lackas innan dom åker på bilen men det e svårt o välja... Gråa är ju jävligt snyggt också...
BMW 320im -89 (Såld)
BMW Z3 Coupe Turbo
BMW Z3 Coupe Turbo
Hoppsan Nu har jag hittat mina ögon igen
Missade att det var centrumbultsfälgar. Klart du ska köra på dem, fast jag håller nog fast vid grå färg som på bilden
Missade att det var centrumbultsfälgar. Klart du ska köra på dem, fast jag håller nog fast vid grå färg som på bilden
/Anders
E30 EVO 335
E30 EVO 335
AndersJ: He he jasså du missade det stora hålet Jo dom SKA på snart (har legat i garaget några år) men måste bestämma vilket bultmönster jag ska köra på... vill har större bromsar och coilovers också.. är lite sugen o kunna ha möjligheten o köra på 5x120 också men... o lacken... ännu svårare beslut... slutar nog med att jag får singla slant eller nått...
Pitbull: Stämmer som Krillian skriver.. (tack Krillian).. Visst en träff låter väldigt trevligt... Jag kommer köra med e-racers (Mirre och Illir här på forumet o båda kör BMW turbo) och vi kommer köra så mycket vi kan på Meca så vi ska nog kunna styra upp nått...
Pitbull: Stämmer som Krillian skriver.. (tack Krillian).. Visst en träff låter väldigt trevligt... Jag kommer köra med e-racers (Mirre och Illir här på forumet o båda kör BMW turbo) och vi kommer köra så mycket vi kan på Meca så vi ska nog kunna styra upp nått...
BMW 320im -89 (Såld)
BMW Z3 Coupe Turbo
BMW Z3 Coupe Turbo
Kul med en till som har dator i bilen.
Har det i min e30 med, 7" touchscreen där fram. Funkar mkt bra till video å musik, har tänkt att koppla in den till meqasquirtet också, lite litet att mappa på kanske men man kan ju ha mätarna framme å se hur allt ligger till.
Ser att du kör miniitx, vad är det för processor? Jag tog det jag hade så det blev ett microatxkort, lite större men det fanns liksom redan.
Har det i min e30 med, 7" touchscreen där fram. Funkar mkt bra till video å musik, har tänkt att koppla in den till meqasquirtet också, lite litet att mappa på kanske men man kan ju ha mätarna framme å se hur allt ligger till.
Ser att du kör miniitx, vad är det för processor? Jag tog det jag hade så det blev ett microatxkort, lite större men det fanns liksom redan.
Clew: Precis vad jag också ska ha datorn till... lite musik osv och vid behov kunna mappa MS, logga mm mm.. och så har jag gps så man inte kör vilse till div evenemang. Japp det är ett fläktlöst VIA Epia MII1000 mini-itx kort på 1Ghz. Hur har du monterat din skärm? Min ska sitta ung såhär (inte min bil):
BMW 320im -89 (Såld)
BMW Z3 Coupe Turbo
BMW Z3 Coupe Turbo