Page 1 of 4
M3 -93 coupe turbo
Posted: 06 Jan 2006, 19:31
by m3-turbo
Tjena Boyz!
Tänkte det va dags o slänga in en tråd nu om mitt projekt.
M3 -93 individual.
Först var tanken att jag bara skulle chippa den o sen kitta den för bankörning. Men så blev det turbo.
In med bilen i verkstan o sen blev det demontering av front, avgas, motor, växellåda o massa annat. Fick en smärre chock när motorn var ute. Fullt med blå packningsmassa runt kåpor o annat. Såg ut som fan. Men den skulle ju ändå rivas ner i beståndsdelar o få en totalrenovering/uppgradering. Det var snabba ryck i garaget. På 3 dagar hade dom rivit ur motorn, delat den, bytat alla pckningar, tvättat, slipat in ventiler o satt ihop den igen. Och dom jobbar bara på sin fritid.
fett!
Sen monterades motor o allt annat i igen. Så nu är den kommen så långt att den är startad och provkörd. Startade på 1:a försöket hur fint som helst. Och gick otroligt jämnt. Nu står den i garaget i väntan på mappning!
Inte utan att man längtar till sommmarn nu. Shit asså. Den kommer bränna massa gummi i olika driftingtävlingar samt vanlig bankörning. Givetvis kommer den tuktas på GATAN oxå!
Har läst om era olika projekt ett tag nu och vill bara säga:
LYCKA TILL! Skoj att så många trimmar sina BMW. :=)
Ha de gott grabbar!
Mvh Robban
Posted: 06 Jan 2006, 20:30
by m3-turbo
Posted: 06 Jan 2006, 21:56
by Ximon
Grymt är det enda jag kan få fram just nu!
Posted: 06 Jan 2006, 22:01
by m3-turbo
tackar! Med tanke på att jag bara körde bilen i 1 vecka innan jag lämnade in den och den varit borta en "stund" nu, så har jag inte riktigt känt "suget" efter den. Men nu har jag suttit framför detta forum i 9 timmar och läst. Och NU känner jag suget! :=) Men en sak jag undrar är varför inte fler turbokittar sina M3or?
//Robban
Posted: 07 Jan 2006, 03:43
by Ticco
m3-turbo wrote:Men en sak jag undrar är varför inte fler turbokittar sina M3or?
Hm...
Kan det ha att göra med $$$
Posted: 07 Jan 2006, 11:09
by Mackanoz
Vad är det som är bytt i maskinen? kolvar? stakar? mm
Posted: 07 Jan 2006, 11:10
by Fido85
såg ut som han kör med original prylar
Posted: 07 Jan 2006, 15:53
by m3-turbo
det stämmer bra det.. kör orginal detta året sen får vi se om jag bygger vidare på denna.
Ticco: hehe jo jag vet att det handlar om $$$$,, men jag menade inte bara oss bmwfolk utan mer allmänt. Blev lite fel i texten.
För just nu finns det väldigt få bilar som kan mäta sej md en M3a i den prisklassen!
Posted: 07 Jan 2006, 16:27
by peppe
m3-turbo wrote:det stämmer bra det.. kör orginal detta året sen får vi se om jag bygger vidare på denna.
Ticco: hehe jo jag vet att det handlar om $$$$,, men jag menade inte bara oss bmwfolk utan mer allmänt. Blev lite fel i texten.
För just nu finns det väldigt få bilar som kan mäta sej md en M3a i den prisklassen!
Bilen / Motorn i inköp kanske man skulle kunna leva med. Men det är väll då man vill ha prylar att stoppa i motorn för att göra effekt det blir svettigt.
Tur att det är bra maskiner i gruden.
Posted: 07 Jan 2006, 16:59
by m3-turbo
peppe wrote:m3-turbo wrote:det stämmer bra det.. kör orginal detta året sen får vi se om jag bygger vidare på denna.
Ticco: hehe jo jag vet att det handlar om $$$$,, men jag menade inte bara oss bmwfolk utan mer allmänt. Blev lite fel i texten.
För just nu finns det väldigt få bilar som kan mäta sej md en M3a i den prisklassen!
Bilen / Motorn i inköp kanske man skulle kunna leva med. Men det är väll då man vill ha prylar att stoppa i motorn för att göra effekt det blir svettigt.
Tur att det är bra maskiner i gruden.
iofs e det så. men jag tänkte mer på killar som lägger flera hundra tusen på sina supror. o ändå blir dom inte snabbare..
Posted: 07 Jan 2006, 17:04
by peppe
m3-turbo wrote:peppe wrote:m3-turbo wrote:det stämmer bra det.. kör orginal detta året sen får vi se om jag bygger vidare på denna.
Ticco: hehe jo jag vet att det handlar om $$$$,, men jag menade inte bara oss bmwfolk utan mer allmänt. Blev lite fel i texten.
För just nu finns det väldigt få bilar som kan mäta sej md en M3a i den prisklassen!
Bilen / Motorn i inköp kanske man skulle kunna leva med. Men det är väll då man vill ha prylar att stoppa i motorn för att göra effekt det blir svettigt.
Tur att det är bra maskiner i gruden.
iofs e det så. men jag tänkte mer på killar som lägger flera hundra tusen på sina supror. o ändå blir dom inte snabbare..
Det är ett genetiskt fel samt tvångstankar som tvingar dessa människor att bita sig fast i japan skutor.
( Han som inte ser ironin är blind )
Posted: 07 Jan 2006, 17:26
by m3-turbo
Posted: 11 Jan 2006, 23:15
by egnesund
tjabba!
Har en fråga.. är de du själv som byggt den eller har du lämnat iväg den och fått de gjort?
Posted: 12 Jan 2006, 00:39
by B00ST
Tycker mig känna igen rafkos M3a?
Edit liknar tom rafko på bilden =)
Posted: 12 Jan 2006, 00:57
by Mackanoz
B00ST wrote:Tycker mig känna igen rafkos M3a?
Edit liknar tom rafko på bilden =)
Det är juh han som gjort installationen
Posted: 12 Jan 2006, 15:10
by B00ST
Mackanoz wrote:B00ST wrote:Tycker mig känna igen rafkos M3a?
Edit liknar tom rafko på bilden =)
Det är juh han som gjort installationen
aha =) då hajjar jag.
lycka till med bygget lär väl se den på meca i sommar..
Mvh
Posted: 14 Jan 2006, 12:54
by egnesund
du har inte lust att lägga in fler bilder hur de ser ut nu när turbon sitter i bilen?
har du lust att ta en bild på vart och hur du har tagit oljan till turbon vore till stor hjälp=)